۱۸ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6613929
T T
۰ نفر
فرماندار گناوه: نظارت بر تنظیم بازار با کمک همگان میسر است ..........................................................
گناوه ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/9/86 داخلی.اقتصادی.بازار.
فرماندارشهرستان گناوه گفت: یک دستگاه متولی خاص بتنهایی قادر به نظارت و تنظیم بازار نیست و می بایست همه دستگاه ها و اقشار مختلف مردم این نهاد را یاری کنند.
تیمور یزدانشناس یکشنبه درجلسه اعضای کمیسیون تنظیم بازار گناوه افزود: اداره بازرگانی متولی تنظیم بازار است اما بدلیل مسایل و مشکلاتی از جمله کمبود نیرو بتنهایی نمی توانداین امر را به نحو مطلوب اجرا کند.
به گزارش ایرنا وی بر پویا و فعال کردن کمیسیون تنظیم بازار تاکید کرد و اظهارداشت: این نهاد حاکمیتی حالت فراموشی به خود گرفته و باید همه دست بدست هم بدهیم تا جایگاه خود را پیدا کند و نقش این کمیسیون در جامعه بیشتر مشاهده شود و اثرگذاری باشد.
وی با بیان اینکه نرخ اجناس ومایحتاج مردم در بازار این شهرستان بصورت خودسرانه بالا می رود گفت: می بایست در برخورد باچنین معضل مهمی با اهرم های لازم و بصورت روشن و شفاف جلو هرج ومرج در قیمت ها و گرانی بوجود آمده را بگیریم و بر بازار نظارت مستمر شود.
فرماندار گناوه فقدان برچسب قیمت روی اجناس و کالاها را عامل مهمی در بی نظمی بازار و افزایش خودسرانه قیمت ها در این شهرستان عنوان کرد و از اعضا خواست دراین خصوص با اطلاعرسانی شفاف و گسترده مغازه داران را ملزم به نصب برچسب قیمت کنند و این امر مهم را در اولویت قرار دهند.
وی نظارت عمومی با بکارگیری بازرسان افتخاری را در نظارت و کنترل بازار مفید دانست واز اداره بازرگانی خواست با برنامه ریزی های مطلوب دربکارگیری افراد دلسوز نظارت عمومی را فعال کند.
دراین جلسه رییس اداره بازرگانی گناوه گفت: بمنظور کنترل بازار ورسیدگی به تخلفات، در طول هفته جلسات متعدد برگزار می شود و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی به عمل می آید.
حمید امام حسنی نداشتن برچسب قیمت اجناس و اقلام مغازه ها را از عمده مشکلات این اداره عنوان کرد و از مغازه داران و دیگر اصناف خواست این امر را جدی بگیرند که در غیر اینصورت با آنان برخورد قانونی خواهد شد.
وی همچنین نداشتن پروانه کسب برخی واحدهای صنفی را از دیگر مشکلات بازار عنوان کرد و بر شناسایی واحدهای فاقد پروانه و ساماندهی آنان توسط صنف تاکید کرد.
امام حسنی کمبود نیرو را مشکل دیگری در کنترل و نظارت هر چه بهتر بازار دانست و گفت: نظارت و کنترل از عهده دو بازرس موجود این اداره فراتر است و نیاز به عزم و مشارکت همگان بویژه بکارگیری بازرسان افتخاری دارد.
وی از عموم شهروندان خواست هرگونه تخلف در بازار را در ساعات اداری به اداره بازرگانی اطلاع دهند و در ساعات غیر اداری با تلفن گویای 124 تماس بگیرند.
رییس اداره بازرگانی گناوه گفت: همچنین بمنظور کنترل وجلوگیری از گرانی برخی مایحتاج عمومی، روغن خوراکی در سه نقطه شهر با نرخ مناسب در هفته جاری توزیع خواهدشد.
وی همچنین از شهرداری خواست لیست تره بار و میوه فروشان را جهت پروانه دار شدن به بازرگانی ارایه دهد.
در این جلسه پس از ارایه نقطه نظرات اعضا، مصوب شد با اطلاع رسانی و نصب پلاکارد وبنر در چند نقطه شهر لزوم نصب برچسب قیمت روی کالاها و شماره تلفن 124 گویای اداره بازرگانی به عموم یادآوری شود.
همچنین در این جلسه مصوب شد، فرمانداری در نامه ای به ادارات بازرسان افتخاری را به اداره بازرگانی معرفی کند.
شهرستان گناوه با 83 هزارنفر جمعیت در شمال استان بوشهر قراردارد. ک/2 637/681/675 شماره 093 ساعت 14:52 تمام
۰ نفر