۱۶ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6613686
T T
۰ نفر
وزیرنیرو : مسئولان برای حل مشکل خشکسالی دریاچه ها بسیج شوند .................................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/09/86 داخلی.اقتصادی.صنعت آب وزیر نیرو ، دریاچه های ارومیه ،بختگان ، جازموریان ، هامون ها و خزر را " در معرض تهدید" توصیف کرد و از تمامی مسئولان خواست برای حل مشکل خشکسالی این دریاچه ها بسیج شوند.
"سید پرویز فتاح" خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر زیادی که این دریاچه ها در اکوسیستم و محیط زیست دارند،نبایداز وضعیت آنها غافل شویم.
وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه وضعیت دریاچه ها در مجلس شورای اسلامی به طور جدی بررسی شده است ، گفت : اینکه احداث سدها موجب خشک شدن دریاچه ها می شود ، تحلیل سطح پایین و غلطی است.
وزیر نیرو در توضیح این نکته اظهارداشت: دریاچه آرال در آسیای میانه در حال خشک شدن است، حال آنکه هیچ گونه سدی در آبریزهای ورودی این سد وجود ندارد. بنابراین باید ابزارهای تخصصی و فنی را برای حل مشکل خشکسالی دریاچه های کشوربکار بگیریم.
فتاح با اشاره به اینکه بخش آب نباید مورد منازعات سیاسی قرار گیرد ، افزود : برگزاری اجلاس اخیر "آب" با حضور سران کشورهای آسیایی و اقیانوسیه در ژاپن و اهمیت کشورها به بخش آب بیانگر تعامل مسئولان آنها در این حوزه بدون توجه به مسایل سیاسی است .
فتاح خاطرنشان کرد : در حال حاضر توافق های خوبی با مقام های بانک جهانی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف آب و برق کشور انجام شده است و مذاکرات خوبی نیز با بانک توسعه ژاپن در جریان سفر به این کشور و شرکت در اجلاس آب ، داشتیم.
وی سرمایه گذاری سالانه ایران در بخش آب را 2 تا چهار میلیارد دلار اعلام کرد و افزود : اگر 2 میلیارد دلار نیز سرمایه خارجی در این بخش جذب کنیم تا هفت سال آینده تمام مشکلات بخش آب کشور حل خواهد شد .
وزیر نیرو اظهارداشت:در غیر این صورت حل مشکلات بخش آب کشور با توجه به محدودیت اعتبارات 12 تا 15 سال زمان می خواهد.
اقتصام ** 9142 1553** شماره 006 ساعت 09:26 تمام
۰ نفر