۱۴ آبان ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6609666
T T
۰ نفر
استاندار خراسان جنوبی: سفرهای استانی رییس جمهور رکورد جدیدی به ثبت رساند ......................................................................
بیرجند ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/08/86 داخلی.اجتماعی.سفرهای استانی.خراسان جنوبی.
استاندار خراسان جنوبی گفت: سفرهای استانی رییس جمهور رکورد جدیدی در بسط عدالت و خدمت رسانی در تاریخ ایران و جهان به ثبت رساند.
به گزارش روز دوشنبه استانداری خراسان جنوبی به خبرگزاری جمهوری اسلامی سید صولت مرتضوی در نشست کمیته تبلیغات و ارتباطات دومین سفر رییس جمهور به این استان افزود: از نظر بسیاری از مخالفان، سفرهای استانی دولت یک شعار محسوب می شد اما به فضل الهی دولت توانست به تمام استانها و شهرستانها سفر کند.
وی گفت: نیازهای کلان و اساسی استان خراسان جنوبی در کارگروه های تخصصی شناسایی و به آنها پرداخته خواهد شد.
او افزود: راه آهن شرق کشور، توسعه راهها، انتقال خط هفتم ارتباطی گاز از سیستان و بلوچستان به خراسان جنوبی، احداث چند مجتمع پتروشیمی، توسعه فرودگاه، اماکن ورزشی و آموزشی و مراکز دانشگاهی از جمله مهمترین مباحث مطرح شده در این کارگروه های تخصصی خواهد بود.
وی ضمن تاکید بر اینکه 100 درصد مصوبات سفر نخست رییس جمهور به خراسان جنوبی اجرایی شده گفت: این مصوبات به جز مصوبات شهرستان فردوس بوده و این در حالی است که از زمان الحاق شهرستان فردوس به این استان نیز توجهات بسیار ویژه ای در بخش اعتبارات به این شهرستان صورت گرفته است.
استاندار خراسان جنوبی افزود: بیشتر مصوبات شهرستان فردوس مطالعاتی بوده که بطور جدی پیگیری می شود.
مرتضوی همچنین به پیشرفتهای قابل توجه استان در بخشهای مختلف از جمله مسکن، صنعت، کشاورزی و اشتغال اشاره کرد و گفت: در بخش اشتغال پایدار تاکنون 300 میلیارد ریال به تایید بانکها رسیده است.
وی افزود: از این محل 30 هزار فرصت شغلی ایجاد شده و 15 هزار نفر نیز در این قالب تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی درآمده اند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند نیز در این نشست با اشاره به خدمات قابل توجه دولت نهم گفت: همه باید در جهت اعتلای پرچم و فرهنگ ارزشی ایران اسلامی بکوشیم زیرا این پرچمی است که با خون میلیونها بسیجی آبیاری شده است.
حجت الاسلام والمسلمین حسین صادقی افزود: انقلاب اسلامی ما آثار و برکات فراوانی به سراسر جهان صادر کرده و هر روز شاهد گرایش صدها نفر در دل استکبار به سوی اسلام هستیم.
وی با بیان اینکه آمریکا حتی از نام مسلمانان هراس دارد گفت: اینکه در زیر لوای پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبری فرزانه زندگی می کنیم فرصتی است که خداوند فراهم کرده و این امر وظیفه ما را سنگینتر می کند.
او افزود: باید با استمداد از حضرت حق به این وظیفه بگونه ای که مطابق با شان و آبروی نظام اسلامی است عمل کنیم.ک/1 7214/664/660 شماره 115 ساعت 19:17 تمام
۰ نفر