۱۴ آبان ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6609587
T T
۰ نفر

نخستین مشعل گاز در استان خراسان جنوبی روشن شد

۱۴ آبان ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6609587
نخستین مشعل گاز در استان خراسان جنوبی روشن شد ...............................................
بیرجند ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/08/86 داخلی.اجتماعی.گازرسانی.
در آستانه سفر رییس جمهوری و هیات دولت به خراسان جنوبی، نخستین مشعل گاز روز دوشنبه طی مراسمی در شهرستان قاین این استان روشن شد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی در این مراسم گفت: در اجرای مرحله اول گازرسانی به این استان علاوه بر تزریق گاز، خط انتقال سنگ بست در خراسان رضوی تا قاین در استان خراسان جنوبی به قطر 30 اینچ و طول 330 کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفت.
حسن افتخاری افزود: برای گازرسانی به شهر قاین نیز 16 کیلومتر خط تغذیه و 135 کیلومتر خط توزیع پلی اتیلن اجرا شده است.
وی گفت: علاوه برآن یک ایستگاه تقلیل فشار دروازه ورودی شهر قاین به ظرفیت 50 هزار متر مکعب در ساعت و سه ایستگاه تقلیل فشار شهری TBS هر یک به ظرفیت 10 هزار متر مکعب در ساعت و یک باب ساختمان اداری در زمینی به مساحت 733 متر مربع با زیربنای 470 مترمربع به بهره برداری رسید.
وی گفت: دراین راستا اقدامات لازم برای نصب 8500 انشعاب گاز انجام شده است.
او افزود: با بهره برداری از مرحله اول گازرسانی به استان خراسان جنوبی امکان بهره مندی ساکنین شهر قاین از گاز طبیعی فراهم شده و علاوه بر آن گاز طبیعی مورد نیاز نیروگاه های 75 و 700 مگاواتی، کارخانه فولاد، کارخانه سیمان و شهرک صنعتی قاین نیز تامین خواهد شد.
افتخاری گفت: همچنین امکان برخورداری شهرهای بیرجند، فردوس و بشرویه از گاز طبیعی نیز فراهم شده و با اجرای خطوط فرعی، شهرهای خضری ، نیم بلوک، آرین شهر، آیسک و سرایان نیز از این نعمت برخوردار خواهند شد.
وی سرمایه گذاری انجام شده توسط شرکت ملی گاز ایران در مرحله اول گاز رسانی به خراسان جنوبی را 428 میلیارد ریال ذکر کرد.
مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی میزان پیشرفت فیزیکی مرحله دوم گاز رسانی به این استان را 95 درصد ذکر کرد و افزود: با بهره برداری از این پروژه 160 هزار نفر تحت پوشش شبکه گاز قرار می گیرند.
افتخاری همچنین از 95 درصد پیشرفت فیزیکی مرحله سوم گازرسانی به این استان خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه نیز 34 هزار نفر زیر پوشش شبکه گاز رسانی قرار می گیرند.
وی با بیان پیشرفت فیزیکی 32 درصدی مرحله چهارم گازرسانی به این استان افزود: این مرحله نیز 50 هزار نفر از جمعیت استان را زیرپوشش قرار خواهد داد. ک/2 665/664/659 شماره 036 ساعت 12:15 تمام
۰ نفر