۱۹ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6606725
T T
۰ نفر
60 درصد واحدهای تولیدی کشور دارای نشان استاندارد هستند ......................................................
بیرجند ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/07/86 داخلی.اجتماعی.استاندارد.
مشاور عالی رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: 60 درصد واحدهای تولیدی شناسایی شده در کشور دارای نشان استاندارد هستند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی فریدون بلغاری روز پنجشنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی استاندارد در بیرجند افزود: تلاش می شود با اجرای طرح جامع هماهنک استاندارد اجباری، این رقم تاپایان امسال به 80 درصد افزایش یابد.
وی تعداد واحدهای تولیدی شناسایی شده و تحت نظارت موسسه استاندارد را در کشور 10 هزار واحد تولیدی ذکر کرد.
وی با بیان اینکه تاکنون از محل تولید کالاها نمونه برداری می شده است، گفت: این سازمان طرحی را در دست اجرا دارد که بر اساس آن نظارت بیشتری بر مراکز عرضه کالا صورت می گیرد.
وی افزود: این سازمان مکلف شده است که در تمام استانهای کشور نسبت به ایجاد آزمایشگاه مرجع کنترل کیفیت اقدام کند که بخشی از آن در دست اقدام است.
مشاور عالی رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت:در مرحله اول در شش منطقه زلزله خیز کشور شش آزمایشگاه مرجع کنترل کیفیت پیش بینی شده که امیدواریم تا سال آینده راه اندازی شود.
وی با بیان اینکه موسسه استاندارد در 9 سازمان بین المللی و منطقه ای عضویت دارد،افزود: به منظور استفاده از ظرفیت های خالی و تبادل اطلاعات با کشورهای خارجی و بخشهای داخلی، این سازمان تفاهم نامه هایی را با سازمان های مشابه مبادله می کند.
بلغاری گفت: این سازمان تاکنون با 14 کشور تفاهم نامه مبادله کرده و مبادله تفاهم نامه با هفت کشور نیز در دست اجرا است و علاوه بر آن در زمینه ملی هم تاکنون 25 تفاهم نامه با سازمانهای دولتی و بخش خصوصی مبادله شده است.
وی اظهارداشت : پارسال 17 تفاهم نامه با بخش خصوصی مبادله شد که 11 مورد با تشکل های صنفی، صنعتی مصالح ساختمانی برای ارتقای کیفیت بوده است. ک/2 665/664/659 شماره 066 ساعت 14:48 تمام
۰ نفر