۸ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6605700
T T
۰ نفر
مدیرمنابع طبیعی فارس: 12هزار هکتار زمین در شیراز ازگزند سودجویان مصون ماند ......................................................................
شیراز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 8/7/86 داخلی.اقتصادی.منابع طبیعی.
مدیر کل منابع طبیعی استان فارس گفت:دریک اقدام ضربتی که درمنطقه کردیان شیرازانجام شد 500 هکتار زمین از تصرف عدوانی سودجویان خارج شد و12 هزار هکتار نیز در برابر تجاوزهای این افراد محافظت شد واز آسیب مصون ماند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، مهندس مهرزادخرد روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این منطقه 192 نفر از افراد به طور غیر قانونی به عرصه منابع ملی و اراضی عمومی تجاوزکرده بودندکه با هماهنگی شورای تامین استان فارس همه این افراد خلع ید شدند.
وی اظهار داشت : اکنون منطقه یاد شده در اختیار ما قرار دارد و منابع طبیعی بر اساس وظایف قانونی خود از حق دولت و مردم در این منطقه حفاظت می کند.
مدیر کل منابع طبیعی استان فارس اضافه کرد: متاسفانه برخی سودجویان در این منطقه با تشکیل بنگاه های معاملاتی و تصرف غیر قانونی در اراضی به خرید و فروش اراضی دولت مبادرت می ورزیدند که در این طرح ضربتی همه تاسیسات غیر قانونی، مستحدثات و اعیان خلاف قانون جمع شد.
خرد در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ساماندهی قانونی باغشهرها در اطراف شیراز تاکید کرد و گفت: باغشهرها در صورتی که مشکلی برای منابع آب و بافت طبیعی منطقه نداشته باشند، فعالیتی قانونی قلمداد می شوند.
وی افزود: در صورتی که احداث باغشهر منوط به صدور مجوز تغییر کاربری و احداث ویلا و ساختمان، آسفالت معابر باغشهر و بوجود آوردن سطوحی که مانع از جذب آب به درون زمین باشد شود، عملی غیر قانونی است و ما با احداث آن برخورد می کنیم.
مدیر کل منابع طبیعی استان فارس گفت : حتی یک متر مربع احداث بنا نیز در باغشهرها خلاف قانون است، باغشهر باید ترویج دهنده و توسعه بخش فضای سبز باشد و حتی حصارها و دیوارهای آن نیز منطبق بر مصالح طبیعی باشد.
وی افزود: منابع طبیعی استان فارس حفاظت از عرصه های طبیعی را وظیفه خود می داند و اخیرا در یک طرح ترویجی 10 هزار هکتار بادام کاری بومی در عرصه های شمالی استان فارس انجام داده است.
خرد گفت: بادام محصول بومی استان فارس است و کارشناسان مزیت کاشت این محصول در مقایسه با محصولاتی مانند زیتون را تایید کرده اند.
مدیر کل منابع طبیعی استان فارس گفت: در اراضی شیب دار و در مناطقی که طرحهای احیای منابع طبیعی انجام می شود اولویت با کاشت محصولات بومی است و سعی شده از ورود گونه های غیر بومی و بیگانه پرهیز شود.
وی همچنین خواستار تعامل بیشتر با رسانه ها و توسعه فعالیت های اطلاع رسانی و ایجاد فرصت مناسب برای تبیین عملکردهای منابع طبیعی و آگاهی دهی بیشتر به مردم و هدایت افکار عمومی شد.ک/2 677/515/675 شماره 099 ساعت 15:06 تمام
۰ نفر