۱۵ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6603173
T T
۰ نفر
"طرح مالیات بر ارزش افزوده" سال آتی در کشور اجرا می شود ......................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/06/86 داخلی.اقتصادی.مالیات.
رییس سازمان امور مالیاتی گفت: طرح مالیات بر ارزش افزوده از مهر ماه سال 1387 در سطح کشور اجرایی می شود.
به گزارش ایرنا، علی اکبر عرب مازار روز پنجشنبه در دومین روز از بیست و چهارمین نشست انجمنهای اسلامی سازمانهای تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در بجنورد افزود: با اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده با وجود برخی مشکلات، تحول شگرفی در بخش درآمد مالیاتی کشور ایجاد می شود.
وی گفت: بررسی این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به اتمام رسیده و به زودی برای طرح در صحن علنی و رای گیری برای تعیین زمان اجرای آن ارجاع می شود.
او افزود: بسترهای لازم از لحاظ امکانات فیزیکی و نیروی انسانی برای اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده در سازمان امور مالیاتی فراهم شده است.
وی گفت: اجرای کامل طرح مالیات بر ارزش افزوده نیاز به برخی تغییر و تحولات ساختار اداری دارد و سطح اکثر دوایر امور مالیاتی استانهای کشور ارتقا خواهد یافت.
رییس سازمان امور مالیاتی کل گفت: طرح مالیات بر ارزش افزوده هم اکنون در اکثر کشورهای جهان به خصوص کشورهای جهان سومی نیز در دست اجرا است.
وی افزود: اجرای این طرح در ایران به دلایل مختلفی به تاخیر افتاده که با نیروهای کارآمد موجود در دوایر امور مالیاتی کشور این عقب ماندگی جبران می شود.
او اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده را در راستای افزایش میزان درآمد دولت در بخش مالیاتی و نوعی ایجاد درآمد پایدار برای کشور دانست.
وی گفت: دشمنان هجمه ها و فشارهایی را بر اقتصاد کشورمان برای عقب نشینی از برخی اصول و خدشه دار کردن استقلال ایران اسلامی شروع کرده اند.
رییس سازمان امور مالیاتی کل کشور گفت: در این راستا کشورمان نمی تواند به درآمد نفتی که قیمت آن در خارج تعیین می شود تکیه کند و باید به دنبال درآمد پایدار و انضباط اقتصادی باشد.
او اظهار داشت: کسب درآمد از قبل مالیات، ایجاد درآمد پایدار برای کشور است و گرانی قیمت نفت فرصت مناسبی را ایجاد کرده تا در این زمینه افزایش درآمد از قبل مالیات برنامه ریزی شود.
عرب مازار گفت: سازمان امور مالیاتی کشور برای اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده نیازمند مساعدتهای مالی است و قطعا نیز این مساعدتها از سوی دولت انجام خواهد شد.
وی برقراری انضباط مالی و اقتصادی و شفاف سازی فرایند اقتصاد را از مزیتهای اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد.
او مشکل اجرای این طرح را در کشور کمبود امکانات و تغییر ساختار اداری اعلام کرد و گفت: برنامه ریزی مناسب برای تامین امکانات و تغییر ساختار اداری در دوایر امور مالیاتی کشور صورت گرفته و استانها بر اساس شاخص تعیین شده ارتقا خواهند یافت.ک/2 2712/626/660 شماره 073 ساعت 13:54 تمام
۰ نفر