۶ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6602125
T T
۰ نفر
یک مسوول: حدود پنج هزارتن لیموترش بانرخ توافقی در هرمزگان خریداری شد ....................................................................
بندرعباس، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/06/86 داخلی.اقتصادی.کشاورزی.خرید توافقی.
معاون سازمان تعاون روستایی هرمزگان گفت: از آغاز فصل برداشت لیموترش تاکنون حدود پنج هزارتن محصول از باغداران این استان با نرخ توافقی خریداری شده است.
"عین الله سالارحسینی" روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: بابت خرید هرکیلوگرم محصول بطور متوسط یک هزارو 620 ریال به باغداران پرداخت شده است.
وی با ذکر این مطلب که هرکیلوگرم لیموی درجه یک به قیمت یک هزارو 700 ریال از باغدار خریداری شده بیان داشت: قیمت خرید تضمینی از سوی دولت برای امسال یک هزارو 600 ریال اعلام شده است.
وی خاطرنشان ساخت: لیموهای خریداری شده از باغداران بوسیله مجتمع صنایع تبدیلی مرکبات میناب وابسته به اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی این استان خشک و آماده عرضه به بازارهای مصرف داخل و خارج از کشوراست.
معاون سازمان تعاون روستایی هرمزگان میزان تولید لیموخشک در این مجتمع را بیش از یک هزارتن اعلام و بیان داشت: شرکتهای تعاونی مصرف کارگری و کارمندی برای تحویل این محصول در اولویت قرار دارند.
معاون سازمان تعاون روستایی هرمزگان یادآورشد: محصولات لیموترش بوسیله سه مرکز مستقر در شهرستان های رودان و میناب از باغداران خریداری و پول آنها نیز به طور نقدی پرداخت شده است.
در اطلاعات منتشره از سوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان آمده است این استان با سطح زیرکشت 20 هزارهکتار و تولید 260 هزارتن محصول لیموترش، رتبه اول کاشت و برداشت این محصول را در کشور دارد.
دراین اطلاعات ارزش محصولات برداشت شده بالغ بر 545 میلیارد ریال عنوان و اعلام شده که حدود 80 درصد محصول برداشتی مصرف تازه خوری دارد.
همچنین بیشترین سطح زیرکشت لیموترش دراین استان با11 هزارو200 هکتار به شهرستان رودان تعلق دارد و میناب نیز با دارا بودن هفت هزارو 300 هکتار در جایگاه بعدی قرار دارد. ک/3 512/667/508 شماره 153 ساعت 15:52 تمام
۰ نفر