۴ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6601704
T T
۰ نفر
هفته دولت/ هفت طرح راه روستایی در چاراویماق به بهره برداری رسید ...............................................................
چاراویماق، مراغه خبرگزاری جمهوری اسلامی 04/06/86 داخلی.اقتصادی.هفته دولت.
همزمان با گرامیداشت هفته دولت هفت طرح راه روستایی روز یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان استانی و محلی در شهرستان چاراویماق به بهره برداری رسید.
مدیر کل راه و ترابری استان آذربایجان شرقی در آیین بهره برداری از این طرحها گفت: در زمان حاضر 63 درصد از روستاهای این استان از راه مناسب برخوردارند.
غلامرضا سقندلی، افزود: طول راه های شریانی استان سه هزار و 60 کیلومتر شامل 210 کیلومتر آزاد راه، 180 کیلومتر بزرگراه، 924 کیلومتر راه اصلی و یک هزار و 746 کیلومتر راه فرعی است.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، وی گفت: پنج هزار و 480 کیلومتر راه روستایی در سطح استان احداث شده که از این میزان سه هزار و 70 کیلومتر آسفالت شده است.
وی با بیان این که بهسازی و آسفالت بیش از 500 کیلومتر راه روستایی در سطح استان از برنامه های در حال انجام راه و ترابری است، افزود: 667 روستای بالای 20 خانوار استان نیز نیاز به احداث دو هزار و 500 کیلومتر راه روستایی دارند.
نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: صعب العبور بودن منطقه و صرفه اقتصادی نداشتن طرحها برای پیمانکاران ، اجرای طرحها به ویژه طرحهای راهسازی را در این شهرستان با مشکل مواجه کرده است.
غفار اسماعیلی، افزود: با افزایش تعداد راهدارخانه ها در این منطقه می توان در فصل زمستان به آسانی بر مشکلات بخش راه در این شهرستان غلبه کرد.
به گزارش ایرنا وی خواستار اتصال شهر قره آغاج به بزرگراه زنجان به تبریز شد.
فرماندار چاراویماق نیز در این آیین میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای طرحهای بهسازی و آسفالت راه روستایی مورد بهره برداری شده را یک میلیارد و 890 میلیون ریال ذکر کرد.
هادی دیلمقانی، افزود: این طرحها شامل بهسازی و آسفالت راه روستاهای خواجه شاهی ، ذاکر کندی ، ایمیشجه ، آغجه ریش به اورتاسو ، آغزیارت ، گلی و دبردان به طول 36 کیلومتر و روکش آسفالت قره آغاج به هشترود به طول 16 کیلومتر است. ک/2 7484/590/587 شماره 148 ساعت 17:22 تمام
۰ نفر