۱۸ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6599602
T T
۰ نفر
کارخانه تولید نسل جدیدی از خودروی سمند،بهارسال آینده درچین گشایش می یابد .....................................................................
پکن، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/05/86 خارجی.اقتصادی.ایران خودرو.چین.
کارخانه تولید نسل جدیدی از خودروی سمند ، بهار سال آینده با مشارکت شرکت خودروساز " یانک من " چین دراستان " شان دونک " واقع در شرق این کشور گشایش می یابد.
به گزارش ایرنا ، " منوچهر منطقی " مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو که برای بحث و گفت وگو درباره زمانبندی اجرای تولید مشترک این نوع خودروی سمـند در پـکن بسر می برد ، روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت :" ساختمان کارخانه تولید مشترک خودروی سمند درحال حاضرآماده شده است ومتخصصان هم اکنون مشغول طراحی های لازم برای ساخت و نصب تجهیزات هستند.
به گفته منطقی ، پیش بینی می شود از شش ماه دیگر ، کار نصب تجهیزات این کارخانه آغاز شود.
وی،موفقیت اجرای این طرح اقتصادی رانیازمند حمایت و پشتیبانی بخش دولتی دانست و ابراز امیدواری کرد با بر طرف شدن برخی موانع ، زمینه حضور ایران در بازار خودروی چین فراهم شود.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ، ظرفیت تولید این کارخانه را سالانه یکصد هزاردستگاه دانست و گفت: در سال نخست ( 1387 ) 20 هزاردستگاه خودروی سمند جدید تـولید خواهد شد که پیش بینی می شود این رقم ظرف سه سال به یکصد هزار دستگاه افزایش یابد.
وی، سرمایه گذاری برای انجام این پروژه را 60 میلیون دلار ذکر کرد وگفت: 70 درصد این اعتبار(42 میلیون دلار)ازسوی طرف چینی و مابقی آن ( 18 میلیون دلار ) از سوی شرکت ایران خودرو تامین خواهد شد.
منطقی با بیان این مطلب که با راه اندازی این کارخانه ، گام نوینی در عرصه صادرات تولیدات ایران درصنعت خودرو کشوربرداشته خواهد شد ، گفت : راه اندازی این کارخانه از موفقیت های گروه صنعتی ایران خودرو به شمار می رود.
گروه صنعتی ایران خودرو سال گذشته 545 هزار دستگاه خودرو تولید کرد.
آساق275/ شماره 028 ساعت 11:39 تمام
۰ نفر