۱۷ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6599468
T T
۰ نفر
نماینده مردم تبریز از عدم حمایت قطعه سازان توسط وزارت صنایع انتقاد کرد .....................................................................
تبریز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/05/86 داخلی.اقتصادی.صنعتی.قطعه سازی.
نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از حمایت نشدن کافی قطعه سازان تبریز توسط وزارت صنایع و معادن انتقاد کرد.
حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: صنعت قطعه سازی تبریز در سال های اخیر با مشکلات عدیده ای مواجه و به رکورد کشیده شده است.
وی افزود: دراین مدت سهم تبریز از تامین قطعات شرکت های خودروسازی داخلی به شدت کاهش یافته به کمتر از 10 درصد رسیده است.
وی اظهارداشت: عمق این رویداد نامیمون زمانی بیشترآشکار می شود که بدانیم هم اکنون 50تا 60درصد ظرفیت واحدهای قطعه سازی تبریز معطل یا نیمه فعال است.
وی تاکید کرد: اگر حمایت کامل و اقدام جدی برای رفع مشکلات صنعت قطعه - سازی تبریز صورت نگیرد، در آینده نه چندان دور شاهد رکورد بیشتر و تعطیلی بخش عمده واحدهای قطعه ساز خواهیم بود.
میرتاج الدینی، از افزایش هزینه تولید و قیمت مواد اولیه، کاهش تولید قطعه سازان بر اثر برخورد انحصاری و تبعیض آمیز شرکت های خودروسازی داخلی بااین صنعت و عدم پرداخت بدهی قطعه سازان از سوی آنان به عنوان دلایل اصلی رکود صنعت قطعه سازی تبریز در سال های اخیر نام برد.
وی گفت: مجموعه عوامل یاد شده موجب شده واحدهای قطعه ساز تبریز به دلیل عدم سوددهی مناسب، توان لازم برای ارتقای کیفیت و نوسازی ماشین آلات خود را نداشته باشند.
وی خطاب به وزیر صنایع و معادن اظهارداشت: باتوجه به موارد ذکر شده چه تمهیداتی برای برون رفت صنعت قطعه سازی تبریز از وضعیت کنونی و احیای این صنعت اندیشیده اید.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، اقدام برخی کارخانه های دولتی در خرید قطعات مورد نیاز خود از خارج به رغم کیفیت بالای قطعات تولید داخل و وجود ظرفیت های بالا در واحدهای قطعه سازی کشور به ویژه تبریز را تاسف آور خواند.
وی، همچنین اهتمام وزارت صنایع و معادن به عنوان متولی قانونی صنعت قطعه سازی برای بازاریابی تولیدات این حوزه و حمایت از آن برای افزایش حجم صادرات خود را ضروری دانست.ک/3 518/586/587 شماره 036 ساعت 12:20 تمام
۰ نفر