۱۵ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6599250
T T
۰ نفر

جزیره نگین به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ملحق شد

۱۵ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6599250
جزیره نگین به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ملحق شد ................................................
بوشهر ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/5/86 داخلی.اقتصادی.بندر.
مدیرکل بنادر و کشتیرانی استان بوشهر گفت: جزیره نگین پس از 10 سال که از تشکیل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر می گذرد،به محدوده این منقطه الحاق شد.
محمد راستاد دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:از سال 1376که بندر بوشهر به عنوان منطقه ویژه اقتصادی شناخته شد، جزیره نگین، در محدوده این منطقه به حساب نیامد که پس از تلاشهای فراوان، شورای عالی مناطق آزاد الحاق این جزیره و 12 هکتار زمینی را که اخیرا از طریق طرح توسعه بندر بوشهراز دریا استحصال شده به محدوده منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تصویب کرد.
وی بیان کرد:جزیره نگین با استفاده از مواد حاصل از یک میلیون متر مکعب لایروبی در اوایل دهه50 استحصال شد و با 27 هکتار وسعت درنزدیکی اسکله بندر بوشهر قرار دارد.
راستاد با بیان اینکه مطالعات ساخت جاده دسترسی به این جزیره در حال اجرا است، گفت: جزیره نگین باتوجه به پتانسیلهایی که دارداز جمله قابلیت توسعه محوطه ها و دسترسی مستقیم به بیرون و ورودی شهر بوشهر، محیط خوبی برای توسعه فعالیتهای دریایی است.
وی گفت:قابلیت توسعه محوطه جزیره نگین و امکان دسترسی مستقل به بزرگراه بوشهر از ویژگیهای جزیره نگین است.ک/3 629/628/675 شماره 130 ساعت 15:49 تمام
۰ نفر