۳ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6598735
T T
۰ نفر
مردم و مسوولان بوشهر: وضعیت پروازها در این استان مطلوب نیست ............................................................
بوشهر، خبرگزاری جمهوری اسلامی 3/5/86 داخلی.اجتماعی.حمل ونقل.هوایی.
شماری از مردم و مسوولان استان بوشهر می گویند: تاخیرهای مکرر و پایین بودن شمارپروازها مشکلات جدی برای مسافران خطوط هوایی دراین استان ایجاد کرده است. آنان چهارشنبه درگفت وگو باخبرگزاری جمهوری اسلامی افزودند:تاخیرهای چندین ساعته، لغو پروازها، پایین بودن ظرفیت خطوط پروازی در مسیر بوشهر- تهران و محدود شدن خطوط پروازی به چند شهراز مبدا بوشهر باعث شده تا متقاضیان استفاده از خطوط هوایی در استان بوشهر، با مشکلات جدی روبرو باشند.
یکی ازشهروندان بوشهری گفت: هرچند خطوط پروازی از بوشهر به تهران در اکثر روزهای هفته برقراراست اما بدلیل اینکه این پروازها به یک پرواز در صبح و یک پرواز درشب خلاصه شده است جوابگوی شمار مسافران خطوط هوایی دراین استان نیست. حسن فاطمی افزود:باتوجه به اینکه برخی از مسافرت ها پیش بینی نشده است مشکلات شهروندان دوچندان می شود.
یکی دیگراز شهروندان بوشهری نیز گفت:باآغاز طرح سهمیه بندی بنزین و نبود خط ریلی دراستان بوشهر شمارمتقاضیان استفاده از مسافرت های هوایی افزایش یافته است اما مدتی است که وضعیت دریافت بلیت در این استان مشکل تر شده است.
محسن شریفی مقدم افزود:هر سال مشتاقان زیارت بارگاه ملکوتی هشتمین اختر تابناک امامت ولایت در مشهد مقدس درفصل تابستان افزایش می یابد اما فقط یک پرواز درهفته آن هم روزهای چهارشنبه، پرواز بوشهر به مقصد مشهد برقرار است.
وی بیان کرد:این امر باعث شده تا برای گرفتن بلیت بعضا یک ماه قبل از مسافرت زمان نیاز باشد.
یکی دیگرازشهروندان بوشهری نیز گفت: تاخیرهای چندین ساعته در پروازهای بوشهر - تهران و بالعکس نیز برمشکلات مسافران این خطوط افزوده است.
سیمین موسوی افزود:باتوجه به اینکه عمده ساعت پرواز بوشهربه مقصد تهران درساعت های پایانی شب انجام می شود هرگونه تاخیر مشکل مسافران را دوچندان می کند.
وی که جمعه شب گذشته از تهران به بوشهر از طریق پرواز مسافرت کرده بود اظهارداشت:این پرواز با چهار ساعت تاخیر انجام شد.
موسوی گفت:باتوجه به اینکه عموم مسافران برای انجام کارهای اداری و یا درمانی به تهران مسافرت می کنند مشکل تاخیر، برنامه های آنان را مختل می کند.
یکی دیگرازمسافران نیز گفت:در طول سال به خصوص زمستان و تابستان به براثرافزایش مه ویاغبارآلودبودن هوابه کرات پروازها در مسیر بوشهر - تهران لغو می شود.
مرتضی حاجیانی افزود:این امرباعث شده مسافران بوشهری بدلیل اعتمادنداشتن به انجام پرواز بموقع،معمولا یک روز قبل از زمان نیازبه تهران مسافرت کنند که هزینه های اضافی و اتلاف وقت را برای آنان در پی دارد.
استانداربوشهرنیزگفت:تاخیر و لغو پروازها در مسیربوشهر- تهران باعث گله مندی شهروندان شده است.
علی افراشته افزود:باتوجه به اینکه سفرهای شمار زیادی ازمدیران دستگاههای اجرایی به مقصد تهران،اداری است تاخیر و لغو پروازها مشکلات زیادی ایجاد کرده است.
وی اظهارداشت:درهمین رابطه در ملاقات اخیر با مسوولان هواپیمایی جمهوری اسلامی، مشکلات موجود و چگونگی رفع آن بررسی شده است. نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی گفت: پایین بودن شمار پرواز هواپیمایی ازبوشهر به دیگر مقصدها مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است.
دکتر سید عبدالمجید شجاع افزود:به رغم پیگیری برای فعال کردن شرکت های هواپیمایی خصوصی دراستان بوشهر،مسوولان هواپیمایی در مرکز بااین اقدام مخالفت می کنند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:علت مخالفت مسوولان هواپیمایی جمهوری اسلامی بافعال شدن بخش خصوصی،زیان احتمالی ایران ایردرخصوص کاهش شمارمسافران عنوان شده است.
شجاع گفت:این درحالی است که هم اینک به دلیل پایین بودن شمار پروازهای بوشهر به دیگر مقصدها،مسافران در تهیه بلیت با مشکل جدی روبرو هستند.
نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی افزود: بخش خصوصی آمادگی خود را برای ایجاد شرکت هواپیمایی بوشهر اعلام کرده است اما بی توجهی مسوولان سازمان هواپیمایی در مرکز مانع از تحقق این امر مهم شده است.
وی گفت:باتوجه به تاثیر مستقیم حمل ونقل در شتاب توسعه و عمران مناطق، مسوولان هواپیمایی درمرکز باید براساس اصل 44 قانون اساسی که تسهیل امور برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است نسبت به صدور مجوز فعال شدن شرکت های هواپیمایی بخش خصوصی در استان بوشهر اقدام کنند.
شجاع اظهارداشت:همچنین تغییرنوع هواپیما ازایرباس به فوکر در پروازهای صبح در مسیرهای بوشهر- تهران نیزمشکل ساز شده است.
وی گفت:استفاده از هواپیمای فوکر درمسیر صبح بوشهر به تهران و بالعکس علاوه برکاهش تعداد صندلی هادرهرنوبت پروازی در مقایسه با هواپیمای ایرباس، باعث شده تا مرسولات ازجمله نشریات و روزنامه ها نیز امکان ارسال به موقع به بوشهر در پرواز صبح را نداشته باشند.
نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی افزود:همچنین تجهیز نشدن فرودگاه بوشهر به سیستم های ناوبری که چندین سال مسوولان مربوطه وعده آن راداده اند باعث شده تا لغو تعداد پروازها در این فرودگاه بالا باشد.
وی با تقدیر از تلاش مسوولان هواپیمایی جمهوری اسلامی شعبه بوشهر در راه اندازی خط پروازی بوشهر- عسلویه گفت:باتوجه به تعدد اجرای طرحهای صنعتی بخصوص صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دراستان بوشهر، مسوولان مرکز باید با حساسیت ویژه ای به این استان توجه کنند.
مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی شعبه بوشهر نیز گفت:تاخیر در پروازهای مسیر بوشهر- تهران مربوط به فرودگاه تهران است و در زمان فرود هواپیما درفرودگاه بوشهر درکمترین زمان ممکن زمینه بازگشت آن به مقصد فراهم می شود.
حسین حمیدی فرح آبادی افزود:باتوجه به مشکلات ایجاد شده برای مسافران، مکاتبه و پیگیریهای زیادی با مسوولان مرکزی برای رفع این مشکل انجام شده است.
وی اظهارداشت:باتوجه به بعد مسافت بوشهر - تهران و تک پروازی بودن تلاش شده مشکلات اخیر در رابطه با پروازها به حداقل برسد.
حمیدی فرح آبادی گفت:هم اینک درهفته 44 پرواز رفت و برگشت از فرودگاه بوشهر به مقصد شهرهای تهران،عسلویه،اصفهان،شیراز و مشهد انجام می شود.ک/4 628/539/675 شماره 025 ساعت 10:21 تمام
۰ نفر