۲۶ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6598267
T T
۰ نفر
بیش از 300 میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی به خارج صادر شد ............................................................
تبریز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/04/86 داخلی.اقتصادی.بازرگانی.صادرات.غیرنفتی.
رییس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی گفت: در سه ماهه نخست امسال، ارزش صادرات غیرنفتی استان با 15 درصد افزایش به 300 میلیون و 523 هزار دلار رسیده است.
صادق نجفی روز سه شنبه در نشست ماهانه خود با تجار و صادرکنندگان استان افزود: توجه به ایجاد خوشه های صادراتی و تقویت بنیان های اقتصادی و روان - سازی مقررات صادرات از جمله تلاش های بخش دولتی در این مدت در جهت افزایش میزان صادرات غیر نفتی بوده است.
وی حجم صادرات انجام شده از این استان در سه ماهه نخست امسال را 340 هزار و 252 تن عنوان کرد که به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.
وی با بیان اینکه ایجاد بازارهای دایمی برای کالاهای صادراتی نیازمند مرغوبیت است، یادآور شد: مطابقت نوع کالا با سلیقه و نیازهای مشتری رمز حضور دایمی در بازار می باشد.
عمده ترین اقلام صادراتی استان در این مدت شامل انواع خشکبار، مواد صنعتی و شیمیایی، انواع کیف و کفش، مواد غذایی، آهن آلات، میوه و سبزیجات، شکلات و فرش دستباف بوده است.
آمار صادرات آذربایجان شرقی در این مدت بدون احتساب آمار بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی می باشد. ک/2 612/586/587 شماره 061 ساعت 12:51 تمام
۰ نفر