۲۲ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6598048
T T
۰ نفر
دکتر زنوز: سیاست های پولی، مالی و تجاری محور نشست با رییس جمهوری بود ...................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/04/86 داخلی.سیاسی.اقتصادی.رییس جمهوری.منتقدان اقتصادی.
دکتر"بهروز هادی زنوز" استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، سیاست های پولی ، مالی و تجاری و بحث رشد اقتصادی را محور اصلی نشست دیروز پنجشنبه منتقدان اقتصادی دولت با رییس جمهوری عنوان کرد.
57 تن از اقتصاددانان 21 خردادماه باانتشار نامه ای سرگشاده خطاب به رییس جمهوری، انتقادات خود را از سیاست های اقتصادی دولت نهم بیان کردند و رییس جمهوری نیز پس از انتشار این نامه، از گفت و گو با این منتقدان برای شنیدن نقطه نظرات آنان استقبال کرد.
بدنبال استقبال رییس جمهوری، عصر روز پنج شنبه (دیروز) جلسه ای باحضور رییس جمهوری و تیم اقتصادی دولت و همچنین امضاکنندگان این نامه برگزار شد و در این جلسه صمیمی و کارشناسانه که اکثر قریب به اتفاق امضاکنندگان نامه حضور داشتند و بیش از 6 ساعت و 30 دقیقه بطول انجامید، کارشناسان اقتصادی دیدگاه های خود را با رییس جمهوری در میان گذاشتند.
زنوز، بعنوان یکی از منتقدان اقتصادی دولت که در نشست روزگذشته با رییس جمهوری حضور داشته، روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا ضمن مثبت ارزیابی کردن این جلسه ، خاطرنشان کرد: رییس جمهوری روز گشته با خوشرویی منتقدان اقتصادی دولت را به حضور پذیرفت و سخنان ما را شنید.
وی خاطرنشان کرد: رسالت ما این بود که نقطه نظرات خود را به سمع دولت برسانیم و در این جلسه که بیش از 6 ساعت بطول انجامید و تیم اقتصادی دولت نیز حضور داشت، فرصت لازم و مساوی به ما داده شد که دیدگاههای خود را بیان کنیم.
زنوز افزود: در جلسه تعدادی از اقتصاددانان مطالبی را درخصوص 4 محور از 13 محور نامه که به موضوعاتی همچون سیاست های مالی، پولی، تجاری و بحث رشد اقتصادی اختصاص داشت، مطرح کردند.
این استاد اقتصاد دانشگاه،ادامه داد: رییس جمهوری نیز پس از شنیدن سخنان اقتصاددانان بدون عقب نشینی از مواضع خود ، از سیاست های مالی دفاع کرد و روسای بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز از سیاست های مالی و پولی دولت دفاع کردند.
زنوز همچنین به قرائت بیانیه ای از سوی اقتصاددانان در این نشست اشاره کرد و گفت: در این بیانیه ضمن قدردانی از رییس جمهوری برای برگزاری این نشست، مطالب نامه خود را به زبان کلی تر بیان کردیم و نسخه ای از بیانیه را به رییس جمهوری تقدیم نمودیم.
زنوز در پاسخ به سوال ایرنا درخصوص بیان جزییات بیشتر این بیانیه، گفت که دراین بیانه بیشتر برسیاست های پولی و مالی دولت انگشت گذاشته ایم و متن کامل آن را هفته آینده در اختیار مطبوعات و رسانه ها قرار خواهیم داد.
این منتقد اقتصادی دولت با تاکید برمفید بودن این جلسه خاطرنشان کرد: ریاست محترم جمهوری برادامه این جلسات و تشکیل کارگروههای تخصصی در وزارت خانه ها و دستگاههای اجرایی اقتصادی با حضور اقتصاددانان تاکید داشتند و ادامه این جلسات برای حل ریشه ای مشکلات اقتصادی کشور و ارائه راهکار برای این منظور از سوی کارشناسان از سوی دو طرف مورد استقبال قرار گرفت.
سیام.(م )/ 1701/ 1324 شماره 034 ساعت 13:04 تمام
۰ نفر