۳۰ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6596364
T T
۰ نفر

سایت باشگاه کار اینترنتی راه اندازی شد

۳۰ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6596364
سایت باشگاه کار اینترنتی راه اندازی شد ................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/03/86 داخلی.اقتصادی.بازارمجازی کار سایت باشگاه کار اینترنتی (مجازی ) با حضور وزیر کار و امور اجتماعی، معاونان و مدیران آن وزارتخانه و مسئولان سایت باشگاه کار شامگاه سه شنبه در محل همایشهای صدا و سیما افتتاح شد.
به گزارش ایرنا، عضو موسس سایت باشگاه کار مجازی در ابتدای این مراسم گفت: اقتصاد کشور دارای مزیتهای مهمی است که باید به آنها توجه کرد.
"علی آقامحمدی"، رشد بالای اقتصادی، رشد درآمد ملی، وضعیت مستحکم بخش خارجی در اقتصاد کشور، مازاد تراز کارکردهای حساب ذخیره ارزی در بهبود وضعیت اقتصادی، آغاز به کار واحدهای بخش خصوصی نظیر بانکها، کنترل سقف تعهدات خارجی، ثبات نرخ ارز و ایجاد ظرفیت قابل توجه در بخش پتروشیمی را از مزیتهای مهم اقتصادی کشور برشمرد و گفت: مهمترین مزیت اقتصادی کشور نیروی کار جوان است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تحولات جمعیت طی یک دهه گذشته (85 - 75)، افزود: جمعیت جوان کشور (20 تا 29 ساله )در 10 سال گذشته از 5/16 به 23 درصد افزایش یافته است.
وی در ادامه اظهار داشت: همچنین جمعیت 30 تا 64 ساله در مدت یادشده از 27 به 34 درصد رسیده که در نتیجه بار تکفل اقتصادی در کشور کاهش یافته است.
یادآوری می شود، بار تکفل اقتصادی یکی از شاخصهای مهم جمعیت است که در کشورهای توسعه یافته به علت جمعیت سالخورده و پایین بودن زاد و ولد کمتر از 5/0 است. این شاخص هم اکنون در ایران حدود 4/0 است.
آقامحمدی با اشاره به سه میلیون جمعیت بیکار کشور گفت: افزایش بیکاری در سال 85 نشان دهنده خطر جدی است که در صورت مدیریت و راهبری نیروی جویای کار کشور می توان تهدید را به فرصت تبدیل کرد.
وی با اشاره به مهاجرت بخش وسیعی از جمعیت روستایی به شهرها، گفت: افزایش جمعیت شهری و در نتیجه رشد بیکاری در این مناطق، نشان دهنده فزونی جمعیت بیکار در مناطق شهری است.
به گفته آقامحمدی، براساس نتایج سرشماری سال 85 تعداد نفر خانوارها به واحد مسکونی کاهش یافته و از 15/1 به 09/1 نفر رسیده است که این مهم نشان می دهد در بخش ساخت و ساز می توان گامهایی در جهت توسعه اشتغال برداشت.
وی ادامه داد: 6/11 درصد واحدهای مسکونی در کشور بیش از 30 سال عمر دارند و 4/18 درصد بین 21 تا 30 سال از ساخت آنها می گذرد.
این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به روند روبه رشد تعداد خانوارهای جوان و نیاز مسکن، با بازسازی اماکن فرسوده می توان ضمن تامین نیازها آنها، اشتغال زیادی در این بخش ایجاد کرد.
وی با اشاره به موازنه مثبت مهاجرتی در برخی از استانهای کشور، گفت: 26/9 درصد مهاجران در جستجوی کار، 5/5 درصد در جستجوی کار بهتر، 5/5 درصد به دنبال انتقال شغلی، 9 درصد به علت تحصیل، 32/1 درصد اقامت پس از تحصیل ،چهار درصد خدمت نظام وظیفه و 3/48 درصد به پیروی از خانواده خود به شهرهای بزرک مهاجرت کرده اند.
وی معتقد است: موضوع یافتن کار برای مهاجران به مناطق شهری از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش جمعیت شاغل و بیکار در کشور، یادآور شد: ساماندهی نیروی کار در کشور اهمیت خاصی دارد و سه میلیون بیکار کشور باید بر حسب جنس، سن، نوع تحصیل و میزان مهارت طبقه بندی شوند تا بتوان در برنامه های کلان اقتصادی برای آنها برنامه ریزی کرد.
آقامحمدی گفت: سال گذشته وزارت کار و امور اجتماعی 80 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا در اختیار متقاضیان بنگاههای زودبازده قرار داد که تاثیر مهمی در افزایش اشتغال در کشور داشت.
وی با اشاره به موضوع آموزش در کشور گفت: موضوع آموزش در ارتقای نیروی کار کشور اهمیت بسزایی دارد و انتقال خلاقیت و نوآوری در جویندگان کار بسیار مهم است.
وی معتقد است: شغل فرآیندی است که نیازی به مجموعه ای از سرمایه گذاریها و کسب مهارت دارد.
وی افزود: باشگاه مجازی کار می تواند اطلاعات کارجویان و متقاضیان تخصص را در جامعه دسته بندی کند و امکان ارتباط جویندگان و متقاضیان را فراهم سازد.
وی دیگر مزیت باشگاه مجازی کار را کاهش هزینه مبادله ذکر کرد و گفت: باشگاه مدیران جوان، دانشگران جوان و فارغالتحصیلان دانشگاهی از درون این باشگاه می تواند شکل بگیرد.
وی در پایان تاکید کرد: باشگاه مجازی کار می تواند به عنوان تسهیل گر مدیریت جویندگان کار، فعالیت کند.
سایت باشگاه کار به نشانی ir.bashgahekar.www از شامگاه سه شنبه بیست و نهم خرداد ماه فعالیت خود را آغاز کرد. جویندگان کار و متقاضیان تخصصهای گوناگون می توانند با مراجعه به این سایت بدون داشتن ارتباط مستقیم با یکدیگر تبادل نظر کنند.
اقتصام. 9123/1558/ شماره 004 ساعت 35:08 تمام انتهای پیام D30.19-35-08
۰ نفر