۲۵ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6595888
T T
۰ نفر
معرفی ابزار مالی آپشن"اختیار معامله"به بازارهای بورس، فلزات و کشاورزی .....................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/03/86 داخلی.اقتصادی.بورس.
یک کارشناس بازار سرمایه از تلاش برای معرفی ابزار مالی آپشن"اختیار معامله" به بازارهای بورس اوراق بهادار، فلزات و کشاورزی خبر داد.
"مازیاریوسفی زاد" در گفت وگو با خبرنگاران، با تشریح برخی ازویژگی های این ابزار، اظهار داشت: با به کارگیری این ابزار می توان نوسانات بازار را کنترل کرد و ریسک سرمایه گذاری را در بازار بورس کشور کاهش و تمایل افراد به سرمایه گذاری در خرید و فروش سهام را افزایش داد.
به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، وی گفت : بازارهای معتبر سرمایه در دنیا به خصوص در کشورهای آمریکا و کانادا درحال حاضرازابزارهای متعددی برای مدیریت ریسک سرمایه گذاری استفاده می کنندومعامله گران حرفه ای بابهره گیری ازابزارهایی نظیر قراردادهای آتی ( فیوچر) و اختیار معامله (آپشن )کنترل زیاد و منطفی بر روی سرمایه گذاری ها دارند.
این کارشناس یادآور شد : آگاهی و شناخت اینگونه ابزارها و در نهایت تعریف و بکارگیری آنها در بازار سرمایه ایران، به فعالان این بازار، امکان کنترل بهتر بر سرمایه گذاری خود و به دنبال آن آرامش خاطر بیشتر از ورود و فعالیت در این بازار خواهد داد.
یوسفی زاد به برپایی سمینار کاربردی معاملات آپشن دربازارهای بین المللی اشاره کرد و گفت : برگزاری این سمینار گام بزرگی درجهت بهبود وضعیت بازارهای بورس در ایران است و دراین سمینارابزار مالی آپشن (اختیارمعامله ) به بازار بورس ، فلزات و کشاورزی معرفی می شود.
این سمینار قرار است در روزهای 6 و 7 تیرماه در مجتمع تلاش وزارت کار در تهران برگزار شود.
این کارشناس در مورد هزینه استفاده ازاین ابزار مالی گفت: هزینه این ریسک بستگی به نوع و مبلغ سرمایه گذاری بین پنج تا هفت درصد مبلغ سرمایه است و سرمایه گذار با اطمینان خاطر در طول دوره سرمایه گذاری فعالیت خواهد کرد.
به گفته وی سرمایه گذاران صنعتی نیز می توانند با استفاده از این ابزار، در بخش خریدهای خارجی خود که معمولا به صورت ارز است، برای حفظ سرمایه خود در برابر نوسانات احتمالی بهای ارز از این ابزار استفاده کند.
اقتصام/1558/1581 شماره 011 ساعت 09:11 تمام انتهای پیام D25.00-09-11
۰ نفر