۱۰ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6594111
T T
۰ نفر
نماینده بندرانزلی: شریان حیات اقتصاد انزلی به بندر و گمرک وابسته است .....................................................................
بندرانزلی، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/03/86 داخلی.اقتصادی.گمرک.
نماینده مردم بندرانزلی روز پنجشنبه در جلسه معارفه رسمی ناظر جدید گمرکات استان گیلان گفت: شریان حیات اقتصاد انزلی به حجم فعالیت بندر و گمرک وابسته است.
به گزارش ایرنا " هادی حق شناس " اظهار داشت: امروز تقریبا تنها امید اشتغال مردم شکوفا شدن منطقه آزاد، بندر ، گمرک و توسعه مشاغل مرتبط با این حوزه است.
وی با اشاره به این که تقریبا 40 درصد بودجه شهرداری از محل عوارض فعالیتهای بندری تامین می شود، متذکر شد: رونق فعالیت های بندری به توسعه خدمات رسانی شهری نیز کمک خواهد کرد.
نماینده مردم بندرانزلی ابراز امیدواری کرد روند فعالیت بندر و گمرک 30 تا 40 درصد سیر صعودی پیدا کند تا شکوفایی بیشتر اقتصاد منطقه را شاهد باشیم.
"اردشیر محمدی " مدیرکل سابق گمرک انزلی و ناظر سابق گمرکات گیلان در این جلسه تغییر سیستم گمرک از سنتی به مکانیزه، استفاده از فناوری های نوین برای خدمات رسانی بهتر به مشتریان، مکانیزاسیون و اتوماسیون اداری و افزایش سرعت در انجام تشریفات گمرکی و همچنین تعامل مثبت با دستگاه های اجرایی بویژه اداره کل بنادر و کشتیرانی گیلان را از جمله اقدامات صورت گرفته در مدت قریب هفت سال فعالیت خود در این سمت عنوان کرد.
ناظر جدید گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی نیز در این جلسه اظهارداشت: گمرک انزلی و گیلان سابقه طولانی دارد و یکی از نخستین گمرکات کشور است که به صورت منسجم پایه گذاری شد.
"غلامحسین نوحی" بااشاره به این که گمرک مجری سیاستهای اقتصادی،بازرگانی و حتی سیاسی دولت است متذکر شد: باید ظرفیت سازی های ایجاد شده را در جهت نیل به اهداف والای کاری گمرک یعنی تسهیل و تسریع در کنار دقت در انجام تشریفات گمرکی به کار گرفت.
وی کاهش تشریفات ترانزیت کالا و اجرای سامانه های نوین گمرکی و نهادینه کردن گمرک الکترونیک را از برنامه های کاری خود برشمرد.
در پایان این جلسه که با حضور جمعی از مسوولان استان گیلان و شهرستان بندرانزلی در سالن اجتماعات بنادر و کشتیرانی گیلان در انزلی برگزار شد لوح تقدیر و هدایایی به ناظر سابق گمرکات گیلان تقدیم شد.
گمرک بندرانزلی یکی از گمرکات فعال و مهم کشور و از گمرکات پیشرو در اجرای طرحهای نوین گمرکی است که در سال 84 به عنوان گمرک برتر کشور در استفاده از فناوری گمرکی شناخته شد. ک/2 620/508 شماره 068 ساعت 18:15 تمام انتهای پیام D10.38-18-15
۰ نفر