۷ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6593665
T T
۰ نفر
عملیات اجرایی ساخت کارخانه فولادسازی در تربت حیدریه آغاز شد ..........................................................
تربت حیدریه ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/03/86 داخلی.اقتصادی.صنایع.فولاد.
عملیات اجرایی ساخت کارخانه شماره یک فولادسازی تربت حیدریه روز دوشنبه طی مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی آغاز شد.
این طرح در زمینی به مساحت 350 هکتار با ایجاد 2800 نفر اشتغال مستقیم در منطقه "جلگه رخ" شهرستان تربت حیدریه واقع در 140 کیلومتری جنوب مشهد اجرا می شود.
استاندار خراسان رضوی در مراسم کلنک زنی این طرح میزان مصرف فولاد کشور را 17 میلیون تن در سال ذکر کرد و گفت: از این مقدار حدود 11 میلیون تن در داخل تولید می شود.
محمدجواد محمدی زاده افزود: دولت تلاش می کند علاوه بر تامین فولاد مصرفی داخل، زمینه صادرات این محصول را نیز فراهم کند.
وی اظهار داشت: بر این اساس در سفر پارسال رییس جمهور به خراسان رضوی دو طرح فولادسازی در تربت حیدریه مصوب شد.
او گفت: دو طرح فولاد ورقی و اسفنجی تربت حیدریه در مجاورت معادن غنی سنک آهن "سنگان" که بالاترین عیار خاورمیانه را دارد، زمینه خوبی برای کار و اشتغال ایجاد کرده است.
وی بیان داشت: اتصال به راه آهن و دسترسی راحت به آب فراوان، شبکه فیبر نوری، ، گاز و نیروگاه سیکل ترکیبی از جمله مزایای فولاد تربت حیدریه است که توجیه بالایی به آن داده است.
او با اشاره به مکان ساخت و سهامداران اصلی طرح(منطقه محروم و بسیجیان ) افزود: اجرای این طرحها به منزله نهادینه شدن شعار عدالت محوری دولت نهم است.
فرماندار تربت حیدریه هم در این مراسم گفت: مکانیابی و زیرساختهای طرح فولادسازی این شهرستان مانند آب، برق، گاز، تلفن و جاده پارسال آماده شد و مطابق برنامه سایت اصلی طرح طی 36 ماه به بهره برداری می رسد.
مجتبی صادقیان افزود: این کارخانه با سرمایه ثابت هفت هزار میلیارد ریال و در گردش یک هزار و 500 میلیارد ریال قادر خواهد بود سالانه یک میلیون و 200 هزار تن ورق فولاد تولید کند.
وی گفت: تولید این ظرفیت ورق بر اساس مطالعات بازار و امکان صادرات محصولات کیفی در آینده و بازبینی سازمان تجارت جهانی تعیین شده است.
او افزود: با توجه به ضریب اشتغال طرحهای فولاد در ایران، از این طرح حدود 50 هزار نفر ارتزاق خواهند کرد.
وی گفت: با آماده شدن زیرساختها به زودی عملیات اجرایی طرح 700 هزار تنی فولاد اسفنجی تربت حیدریه نیز توسط بنیاد جانبازان آغاز می شود.
2729/662/660 شماره 137 ساعت 10:17 تمام انتهای پیام D07.07-10-17
۰ نفر