۱ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6592811
T T
۰ نفر
معاون وزیر کشور: پیشنهاد اولیه سهمیه بنزین 100 لیتر است .......................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/03/86 داخلی.سیاسی.وزارت کشور.هاشمی.بنزین معاون وزیر کشور در امور عمرانی گفت: پیشنهاد میزان سهمیه روزانه بنزین برای خودروهای عمومی 25 تا30 لیتر و خودروهای شخصی نیز حداقل 3 لیتر و ماهانه 100 لیتر پیشنهاد شده است.
"سیدمهدی هاشمی" روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره اعلام یکباره افزایش قیمت بنزین از اول خردادماه، اظهار داشت: براساس قانون بودجه سال 86 مصوب مجلس شورای اسلامی، قیمت بنزین باید از اول خرداد به یکهزار ریال افزایش می یافت. نظر دولت این بود که افزایش قیمت همزمان با اعمال سهمیه بندی صورت بگیرد.
وی بااشاره به تاخیر چند روزه سهمیه بندی بنزین گفت: این سهمیه بندی در چند روز آینده، اجرایی خواهد شد.
معاون وزیر کشور با اشاره به تذکرات نمایندگان مجلس درباره افزایش قیمت بنزین از اول خردادماه، گفت: رییس و نمایندگان محترم مجلس بر اجرای این کار بسیار تاکید داشتند و به همین منظور شب گذشته افزایش قیمت بنزین از سوی دولت اعلام شد.
هاشمی افزود: براساس اطلاعیه مشترک وزارتخانه های نفت و کشور، از اول خرداد بنزین با ارائه کارت هوشمند و قیمت یکصد تومان عرضه می شود.
معاون وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوال ایرنا درباره تعیین میزان سهیمه گفت: با کار کارشناسی، سهمیه پیشنهادی مطرح و کلیات آن هم تصویب شد که همزمان با اعلام تاریخ سهمیه بندی، مقدار آن نیز اعلام می شود.
معاون وزیرکشور همچنین گازسوز کردن خودروها، از رده خارج شدن خودروهای فرسوده و تقویت شبکه حمل و نقل عمومی را از موضوعات مهمی عنوان کرد که برابر مصوبات، با تلاش و جدیت درحال پیگیری است.
هاشمی تاکید کرد: این اقدامات باید با توان بیشتری دنبال شود و نتیجه آن در کاهش مصرف سوخت، حمل و نقل سریع تر شهروندان و پاکی هوا به مردم گزارش شود.
عضو شورای عالی ترافیک همچنین درباره افرادی که تاکنون موفق به دریافت کار هوشمند سوخت نشده اند، گفت: براساس آمارها، بیش از 80 درصد مالکان خودروها کارت سوخت خود را تا روز گذشته دریافت کرده اند.
هاشمی، نشانی ناقص، خروج خودروهای فرسوده، سرقتی و مراجعه نکردن مالکان را از جمله دلایل تحویل نشدن برخی کارت های هوشمند سوخت عنوان کرد که با رفع مشکل، باقیمانده کارت های نیز تحویل مالکان خواهد شد.
سیام/ 1095- 1701/1516 شماره 123 ساعت 07:16 تمام انتهای پیام D01.48-07-16
۰ نفر