۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6592446
T T
۰ نفر
استاندار هرمزگان: تولیدکنندگان میگو در این استان، خسارت دیده اند ................................................................
بندرعباس ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/2/86 داخلی.اقتصادی.میگو.
استاندارهرمزگان اعلام کرد:خسارت های جبران ناپذیر زیادی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان میگو در این استان وارد شده است.
مهندس عبدالعلی صاحب محمدی با ارسال نامه ای به وزیرجهاد کشاورزی افزود: متاسفانه با گذشت چند ماه تا به حال فقط حدود 40 درصد از قیمت توافقی به صادرکنندگان میگو پرداخت شده است.
استاندار هرمزگان نوشته است: این امر باعث بروز مشکلات فراوانی برای این قشر از تولیدکنندگان این استان شده که درصورت ادامه این روند خسارت جبران ناپذیری را به این صنعت، واشتغال گروه کثیری از شاغلین این بخش و هم چنین تولیدات سال 86 وارد خواهد آورد.
در این نامه که یک نسخه آن یکشنبه برای ایرنا ارسال شد،استاندار هرمزگان بیان داشته است: با توجه به تحریم های وضع شده در سال 85 برای صادرات میگوی پرورشی ایران در بازارهای اروپا و برای جلوگیری ازضررو زیان پرورش دهندگان میگو، قراردادی میان اتحادیه مرکزی تعاون روستایی کشور و صادرکنندگان و پرورش دهندگان میگو برای خرید محصول آنان منعقد گردید.
صاحب محمدی افزود: طبق یکی از بندهای اصلی قرارشد میگوی پرورشی تولیدی توسط اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران خریداری و بهای آن نیز به آنان پرداخت شود.
وی از وزیر جهاد کشاورزی خواسته است در خصوص پرداخت بدهی سازمان تعاون روستایی به پرورش دهندگان میگو اقدام فوری به عمل آید.
استاندار هرمزگان همچنین از وزیر جهادکشاورزی خواسته است درزمینه تولیدات میگوی سال 86 نیز از نظر قیمت و میزان خرید تضمینی این محصول، تصمیم گیری کند.
استان هرمزگان دارای دو هزار و 500 هکتار جایگاه پرورش میگو در میناب و بندرلنگه است که بنا به مشکلات عدیده ای، سال گذشته کمتراز800 هکتار آن به پرورش میگو اختصاص یافت.
این درحالی است که تولیدکنندگان عمده و صادرکنندگان میگوی هرمزگان پیش بینی کرده اند امسال کمتر از 250 هکتار به پرورش میگو اختصاص یابد.
از هر هکتار استخر پرورش میگو در استان هرمزگان بین 5/1 تا5/2 تن محصول برداشت می شود که 80 درصد آن پس از عمل آوری به اروپا و آسیا صادر می شود.
تا سال 84 همه ساله بالغ بر هشت میلیون دلاراز بابت صادرات میگوی پرورشی عاید پرروش دهندگان و صادرکنندگان میگوی این استان می شد.
تعدادی از صادرکنندگان و پرورش دهندگان میگوی این استان طی چندروز اخیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کردند هم اکنون حدود یک هزارتن میگوی خریداری شده از تولیدکنندگان و صادرکنندگان هرمزگان درسردخانه ها نگهداری می شود.ک/2 512/667/675 شماره 026 ساعت 25:11 تمام انتهای پیام D30.11-25-40
۰ نفر