۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6591277
T T
۰ نفر
کارشناسان کشاورزی خراسان شمالی در تهیه طرحهای توجیهی همکاری دارند .................................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/02/86 داخلی.اقتصادی.کشاورزی.طرحها.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی از همکاری متخصصان و کارشناسان در تهیه طرحهای توجیهی کشاورزی و منابع طبیعی در این استان خبر داد.
مهندس رسول گرمه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، هدف عمده از این مشارکت را جلوگیری از فعالیت افراد سودجو و غیرمتخصص در تهیه طرحهای توجیهی کشاورزی و منابع طبیعی ذکر کرد.
وی زمان آغاز اجرای این طرح را از اواخر سال گذشته دانست و گفت: کار تهیه طرحها تا پایان امسال توسط نیروهای متخصص کشاورزی هدایت می شود.
وی اظهار داشت: تلاش برای نظام مند کردن بخش کشاورزی و منابع طبیعی و ساماندهی اشتغال دانش آموختگان این بخش از اهداف دیگر اجرای این طرح است.
گرمه ای ادامه داد: از آغاز این طرح تاکنون، 211 طرح به مبلغ 65 میلیارد و 420 میلیون ریال تهیه شده است.
وی طرحنویسی های صورت گرفته را برای برخورداری از تسهیلات بنگاههای کوچک زودبازده عنوان کرد و گفت: این تسهیلات در بخشهای ماشین آلات، دامپروری، طرحهای آبیاری، تولید گلخانه ای و زراعی پرداخت شده است.
او افزود: به ازای هر 12 میلیارد ریال طرح رسیده به سازمان، برای یک کارشناس کشاورزی در سال اشتغال دایم ایجاد می شود.
گرمه ای خاطرنشان کرد: با ارجاع امور طرحنویسی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بزودی پیشرفتهای قابل توجهی در زمینه نظام مند شدن امور کشاورزی و ایجاد اشتغال صورت می گیرد.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی و بیش از دو میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی دارد. ک/3 7186/626/659 شماره 147 ساعت 00:20 تمام انتهای پیام D19.20-00-36
۰ نفر