۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6591083
T T
۰ نفر
احداث شهرک های صنعتی باعث افزایش قیمت مسکن در استان قزوین شده است ................................................................
قزوین ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/02/86 داخلی.اقتصادی.مسکن.
نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: احداث شهرک های صنعتی باعث افزایش قیمت مسکن در استان قزوین شده است.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این سازمان، "علی فرخی زاد" اظهار داشت: ارایه تسهیلات به شهرک های صنعتی خارج از شعاع 120 کیلومتری تهران، ساخت و ساز این شهرک ها را درمحور قزوین آبیک افزایش داده وباعث افزایش قیمت مسکن در استان قزوین شده است.
وی افزود: طبق قانون، واحدهای صنعتی تا شعاع بیش از 120 کیلومتری تهران از پرداخت مالیات معاف هستند که با اجرای این طرح احداث شهرک های صنعتی در آزاد راه قزوین -آبیک بطور چشمگیری افزایش یافته است.
این مسوول اضافه کرد: اگرچه احداث شهرک های صنعتی در محدوده استان قزوین باعث ایجاد اشتغال در این استان می شود اما یکی از مهمترین آثار منفی آن افزایش قیمت مسکن است.
فرخی زاد تصریح کرد: از سوی دیگر از آنجایی که با ایجاد شهرک های صنعتی در این محور، جمعیت استان افزایش یافته و چون واحدهای مسکونی پاسخگوی این جمعیت نیست، قیمت مسکن افزایش می یابد.
وی ادامه داد: هم اکنون ظرفیت جمعیت این منطقه تکمیل شده و چنانچه دوباره جمعیت آن افزایش یابد، مشکلاتی مانند ترافیک ایجاد می شود.
نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین یادآور شد: ظرفیت ترافیکی این محور پیش از ساخت و سازها تکمیل شده و با ساختمان سازی بیشتر دراین منطقه، بدلیل آن که منطقه کشش جمعیت و خودروهای بیشتر را ندارد بار ترافیکی افزایش پیدا خواهد کرد.
استان قزوین با پنج شهرستان دارای یک میلیون و 160 هزار نفر جعیت دارد.
ک/1 7394/616/1840 شماره 082 ساعت 17:15 تمام انتهای پیام D18.15-17-05
۰ نفر