۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6589872
T T
۰ نفر
دوهزارو 500 هکتار از زمین های کشاورزی استان قزوین به زیرکشت کلزا رفت ...................................................................
قزوین ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/02/86 داخلی.اقتصادی.جهادکشاورزی.
مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال دو هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی این استان به زیرکشت دانه های روعنی کلزا رفته است.
محمود محمودی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا پیش بینی کرد، شش هزار و 400 تن محصول کلزا از این زمین ها برداشت شود.
وی اظهار داشت: با توجه به سرمازدگی سال جاری و احتمال وارد آمدن خسارت به این محصول، امکان تولید پنج هزار تن از این محصول وجود دارد.
این مسوول ادامه داد: مزارعی که دچار خسارت شده اند پس از کارشناسی و تعیین میزان خسارت، به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند. محمودی خاطرنشان کرد: همچنین انواع بذر کلزا از ارقام اورینت، اوکاپی، "اس ال ام" و طلایه بین کشاورزان درشهرستان های بویین زهرا، قزوین و تاکستان توزیع شده است.
وی گفت: دانه روغنی کلزا تنها گیاه روغنی است که کشت پاییزه دارد و پس از برداشت 45 درصد آن روغن و بقیه بصورت کنجاله برای مصرف دام استفاده می شود.
مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، قیمت خرید دانه های روغنی کلزا از کشاورزان را سه هزار و 700 ریال اعلام کرد و افزود: خرید این محصول توسط سازمان تعاون روستایی استان انجام می شود.
استان قزوین دارای 470 هزار هکتار زمین کشاورزی است که سالانه بیش از دو میلیون و 300 هزار تن محصول زراعی و باغی در این استان تولید می شود. ک/3 7390/616/684 شماره 080 ساعت 19:14 تمام انتهای پیام D09.14-19-45
۰ نفر