۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6589819
T T
۰ نفر
کار اجرایی طرح توسعه ظرفیت پالایشگاه آبادان آغاز شد ....................................................
آبادان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/02/86 داخلی.اقتصادی.انرژی.نفت و گاز.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان از آغاز کار اجرایی طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان خبر داد.
"علیرضا ابهجی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این طرح روزانه 180 هزار بشکه به ظرفیت فرآوری این پالایشگاه و شش میلیون لیتر بنزین به تولید کشور افزوده می شود.
وی ادامه داد: طرح ملی توسعه ظرفیت پالایشگاه نفت آبادان سه ساله است و اعتبار آن 500 میلیون دلار می باشد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان اظهار داشت: در زمان حاضر تمام سفارش ها انجام و قراردادها منعقد شده و کار اجرایی آن به شرکت پیمانکاری "ساختمان نصب" واگذار گردیده است.
ابهجی افزود: در سال گذشته بیش از 90 درصد محوطه داخلی پالایشگاه آبادان و بخشهای تخریب شده در زمان جنک تحمیلی به منظور فراهم کردن زمینه اجرای طرحهای توسعه پاکسازی شد.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: به منظور نوسازی پالایشگاه برنامه ریزی لازم صورت گرفته ولی به علت بالا بودن میزان سرمایه گذاری در این طرح ، هنوز عملیاتی نشده است.
ابهجی، با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری این طرح 5/1 میلیارد دلار پیش بینی شده افزود: در حال تعیین مشاور هستیم و امید است در شش ماه نخست سال جاری برنامه های اجرایی آن آغاز شود.
وی ادامه داد: در اجرای طرح توسعه پالایشگاه آبادان تمامی نیروی انسانی مورد نیاز از منطقه تامین می شود.
ابهجی اظهار داشت: طرح تصفیه پساب صنعتی هم اینک به صورت آزمایشی و برای رفع مشکلات احتمالی، راه اندازی شده و در سوم خرداد سال 1386 به صورت رسمی بهره برداری می شود.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: این پالایشگاه در سال گذشته توانست با وجود برخی مشکلات، برنامه های توسعه ای را به انجام برساندو در زمان حاضر نیز در بخش صنعتی در شرایط خوبی به سر می برد.
پالایشگاه نفت آبادان که در زمان جنک تحمیلی بشدت آسیب دیده بود، در 12 فروردین ماه 1368 فعالیت خود را از سرگرفت.
این پالایشگاه که از قدیمی ترین پالایشگاههای جهان است هم اکنون روزانه حدود 400 هزار بشکه نفت خام را فراوری می کند. ک/3 7101/646/654 شماره 027 ساعت 37:11 تمام انتهای پیام D09.11-37-31
۰ نفر