۱۹ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6584509
T T
۰ نفر
مدیرعامل آبفای خوزستان خواستار توجه مسوولان استان به مشکل فاضلاب بهبهان شد ......................................................................
اهواز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/01/86 داخلی.اقتصادی.آب و فاضلاب.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان اعلام کرد: پروژه فاضلاب بهبهان با 35 درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل به حداقل 12 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان "محسن پویا"، میزان اعتبار تخصیصی به این پروژه را چهار میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد.
وی افزود: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز پروژه مذکور تا شهریورماه سال 86 به اتمام می رسد.
پویا اضافه کرد: از نظر توان فنی، اجرایی و نظارتی این آمادگی وجود دارد که مناقصه بخش سوم این پروژه به ارزش 9 میلیارد ریال به موازات دو پروژه قبلی آغاز شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان طول کل شبکه های اصلی و فرعی فاضلاب بهبهان را 22 کیلومتر عنوان کرد و گفت: از آبان ماه سال گذشته تاکنون شش هزار متر از این شبکه لوله گذاری شده است.
پویا خاطر نشان کرد: احداث تصفیه خانه فاضلاب بهبهان در اولویت بعدی قرار دارد که اعتبار مورد نیاز آن 70 میلیارد ریال است.
وی افزود: با توجه به مرغوبیت زمینهای کشاورزی منطقه، احداث سیستم تصفیه خانه فاضلاب به منظور جلوگیری از رهاسازی فاضلاب تصفیه نشده به زمینهای زراعی حائز اهمیت است.
پویا در ادامه ازمسوولان استان خواست تا با گنجاندن یک ردیف اعتباری با عنوان فاضلاب شهر بهبهان، امکان تامین اعتبار به منظور تکمیل این پروژه را فراهم آورند.
شهر بهبهان فاقد شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب است و در زمان حاضر از چاههای جذبی و کانال آب خروار برای دفع و تخلیه فاضلاب استفاده می شود.
این مساله شرایط نامناسبی از نظر بهداشتی و زیست محیطی به وجود آورده است.
7161/654 شماره 059 ساعت 33:13 تمام انتهای پیام D19.13-33-09
۰ نفر