۲۰ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6582111
T T
۰ نفر

اختصاصی ایرنا/

۲۰ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6582111
اختصاصی ایرنا/ پرداخت تسهیلات ازدواج به تمام مزدوجین تا 20 روز آینده ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/20 اقتصاد.بانک.تسهیلاتن ازدواج معاون بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: تمام افرادی که در صندوق مهر امام رضا (ع)ثبت نام کرده و تاکنون موفق به دریافت تسهیلات نشده اند می توانند تا پایان ماه ربیع الاول (20 روز آینده ) نسبت به دریافت تسهیلات دو میلیون تومانی ازدواج اقدام کنند.
حمید پور محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه دو میلیون تومانی ازدواج به افرادی که از روز عید فطر به بعد ازدواج رسمی کرده اند، افزود: تاکنون قریب به یک میلیون نفر از این تسهیلات بهره مند شده اند.
وی ادامه داد: بانک ها براساس جدول زمان بندی که وزارت امور اقتصادی و دارایی به آنها اعلام کرده آمادگی خود را برای پرداخت فوری تسهیلات اعلام کرده اند.
وی گفت: بانک ها متعهد شدند که ظرف مدت 20 روز به تمام مزدوجینی که تاکنون موفق به دریافت تسهیلات نشده اند، وام مورد نظر را پرداخت کنند.
پورمحمدی، معرفینامه صندوق مهر امام رضا(ع)، داشتن ضامن معتبر یا دستگاهی که در آن مشغول به کار هستند را از شرایط دریافت تسهیلات ازدواج اعلام کرد. (شرایط دریافت ازدواج در بروشورهای بانک ها درج شده است ) به گفته وی، براساس اعلام صندوق مهر امام رضا(ع) امکان مراجعه حدود 700 هزار نفر وجود دارد و بانک ها تامین مالی تسهیلات قرض الحسنه را برای آنها متعهد شده اند.
پورمحمدی ادامه داد: بانک رفاه کارگران نیز اعلام آمادگی کرد به جای تسهیلات قرض الحسنه برای هر یک از زوجین 10 قطعه سکه و در مجموع برای زوجین 20 قطعه سکه ارایه کند.
وی با بیان آنکه، هر یک از جوانانی که از عید فطر تا پایان سال و به خصوص در ماه ربیع الاول ازدواج کرده و از تسهیلات بانکی بهره مند نشده اند، گفت: این افراد می توانند شکایات خود را به سایت وزارت اقتصاد dbic.www ir. اعلام کنند تا در اسرع وقت به شکایات آنها رسیدگی شود.
به گفته پورمحمدی، منابع توزیع شده بین بانک ها امکان جوابگویی 10 تا 100 هزار نفر را دارد.
معاون بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: از آنجا که مراجعه مزدوجین به بانک های دولتی برای دریافت تسهیلات امکان تراکم مشتری را در شب عید افزایش می دهد تدابیری اتخاذ شده تا شعب بانک ها بعداز ظهرها و یا بانک قرض الحسنه به نیابت از بانک ها تسهیلات را ارایه دهد.
وی در خصوص تمهیدات لازم برای پول رسانی به شعب نیز گفت: علاوه بر اتخاذ تمهیدات لازم برای پول رسانی به شعب سراسر کشور، شعب شیفت و فعال نگه داشتن دستگاه های خودپرداز نیز در نظر گرفته شده است.
پورمحمدی اظهار داشت: بانک ها مجاز شدند به جای اسکناس از چک بانکی نیز در دستگاه های خودپرداز استفاده کنند، این در حالی است که کارگروه ویژه ای نیز برای رفع مشکلات تشکیل شده است.
وی در پایان گفت: شهروندان در صورت بروز مشکل می توانند شکایات خود را به سایت وزارت اقتصاد اعلام کنند.
اقتصام ** **9141 1558 شماره 059 ساعت 15:02 تمام
۰ نفر