۱۸ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6581929
T T
۰ نفر
وزیر نیرو بر لزوم اجرای سریع طرحهای شبکه تولید و انتقال برق تاکید کرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/18 اقتصاد.نیرو.برق وزیر نیرو بر لزوم اجرای سریع طرحهای شبکه تولید و انتقال برق و آمادگی بیشتر صنعت برق در تابستان سال آینده تاکید کرد.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، پرویز فتاح در دیدار مدیران برق منطقه ای تهران، اظهار داشت: تهران باید الگوی کشور در همه زمینه ها و امور باشد.
فتاح با مثبت ارزیابی کردن اقدام ها و فعالیت های انجام شده توسط برق تهران و شرکت های تولید و توزیع منطقه، افزود: طرحهای در دست اقدام باید با سرعت هرچه تمام پیش رفته و حداکثر تا اول خرداد سال 88 به پایان برسد تا در اوج مصرف برق شاهد خاموشی نباشیم.
وزیر نیرو در ادامه با قدردانی از استقرار سامانه 121 و انجام طرحهای ضربتی از شرکت های توزیع خواست تا با برنامه ریزی و آمادگی کامل، خدمات رسانی به مردم را افزایش دهند.
فتاح با تاکید بر لزوم جمع آوری انشعاب های غیرمجاز و اصلاح شبکه های فرسوده برق، تصریح کرد: استفاده از کابل های خودنگهدار و راهکارهای جدید برای رفع این معضلات می تواند راهگشا بوده و تلفات انرژی را کاهش دهد.
وزیر نیرو در مورد توزیع قبوض خواستار ساماندهی بخش توزیع قبوض و وصولی ها شد تا ضمن کاهش ترددهای درون شهری و ترافیک، وقت پرسنل بانک ها نیز تلف نشود.
فتاح با اشاره به بحث مدیریت مصرف برق، خاطرنشان کرد: با بهینه کردن روشنایی معابر و جمع آوری لامپهای رشته ای و فرهنگ سازی مدیریت مصرف در بین مردم می توان گام مهمی را در جهت کاهش خاموشی ها برداشت.
مدیرعامل برق تهران نیز ضمن ارایه مشخصات و ویژگی های مهم شبکه برق تهران، موفقیت ها و دستاوردهای مهم سال 87 برق تهران را مدیریت مناسب برای ساماندهی بحران خاموشی تابستان 87، ایجاد هماهنگی و انسجام مناسب بین واحدهای بهره برداری و عملیاتی و برنامه ریزی تابستان عنوان کرد.
فتاح فتاح قره باغ با اشاره به آمادگی این شرکت برای تابستان سال 88، خاطرنشان کرد: تمام تعمیرات برنامه ای و اساسی نیروگاه های تحت پوشش برق تهران قبل از تابستان سال آینده انجام خواهد شد تا همه واحدهای خارج از مدار قبل از پیک بار تابستان آماده بهره برداری باشند.
وی ظرفیت قابل بهره برداری واحدهای تولید برق را در تابستان سال آینده 7860 مگاوات و برنامه های برق تهران را برای تابستان سال 88 ،ایمن سازی شبکه های انتقال و فوق توزیع، بهره برداری از پروژه های جدید و مهم طرح های انتقال و فوق توزیع، تدوین برنامه هایی در جهت مدیریت مصرف بهینه و رفع فرسودگی شبکه های برق اعلام کرد.
اقتصام ** 9134 ** 1558 شماره 018 ساعت 12:44 تمام
۰ نفر