۱۳ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6581705
T T
۰ نفر
تامین منابع مالی برای تصفیه خانه فاضلاب شهرجدید پردیس ضروری است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/13 اقتصاد.داخلی.شهرجدید پردیس.فاضلاب مدیرعامل شهر جدید پردیس گفت: براساس برنامه ایجاد تصفیه خانه فاضلاب یکی از ضرورت های جدی این شهر است، اما تاکنون کمتر از پنج درصد منابع آن فراهم شده است.
امیر امینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تصریح کرد: حدود 50 هزار نفر از ساکنان فعلی شهر جدید نیاز مبرمی به احداث تصفیه خانه فاضلاب دارند، این تصفیه خانه مانع از ایجاد آلودگی محیط زیست می شود.
این مقام مسئول گفت: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تهران پنج میلیارد ریال برای تصفیه خانه مذکور اختصاص یافت و دو میلیارد ریال نیز از ردیف ملی برای این منظور تخصیص یافته، در حالی که این پروژه حدود 170 تا 180 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
داریوش گل علیزاده معاون محیط ریست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران پیش از این اعلام کرد: فاضلاب 50 هزار ساکن شهر پردیس، در اراضی پایین دست این شهر تخلیه و موجب آلودگی شدید آب و خاک و منطقه می شود.
شهر جدید پردیس سیستم تخلیه فاضلاب ندارد و فاضلاب بهداشتی و انسانی جمعیت این منطقه بدون تصفیه در اراضی جنوبی شهر تخلیه می شود.
امینی خاطرنشان ساخت: براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران جمعیت شهر جدید پردیس در افق 1404 بالغ بر 400 هزار نفر پیش بینی شده است به گفته وی برای احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرجدید پردیس زمینی به مساحت 10 هکتار، در کنار پارک فنآوری برای تخلیه فاضلاب این شهر درنظر گرفته شد که به تایید محیط زیست هم رسید، اما شرکت عمران پردیس به دلیل معارض داشتن زمین، موفق به اجرایی شدن طرح احداث سیستم تخلیه فاضلاب در آن محل نشد.
امینی تصریح کرد: زمین مذکور در توافقی که میان وزارتخانه های نیرو و مسکن و شهرسازی صورت گرفت، به اداره آب و فاضلاب پردیس واگذار شد، اما با مشکل حقوقی، عملیات ساخت متوقف شد.
وی تاکید کرد: تامین اعتبار برای احداث سیستم تخلیه فاضلاب شهر پردیس از مشکلات این شهر محسوب می شود و قرار است سی تا 60 میلیارد ریال برای این منظور از برخی ردیف های بودجه امسال تخصیص یابد.
امینی گفت: پیش بینی می شود با تخصیص اعتبارات لازم این پروژه طی دو سال آماده بهره برداری شود.
طبق قانون ایجاد شهرهای جدید کشور، شهر جدید به نقاطی جمعیتی اطلاق می شود که در چارچوب طرح مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در خارج از محدوده قانونی و حریم استحفاظی شهرهای مادر برای اسکان حداقل 30 هزار نفر در نظر گرفته شده باشد.
شهر پردیس یکی از چهار شهرجدیدی است که برای اسکان سرریز جمعیتی کلانشهر تهران در شرق آن و در 18 کیلومتری محور تهران - دماوند واقع شده است.
اقتصام ** 1559 ** 1558 شماره 032 ساعت 12:54 تمام
۰ نفر