۳ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6581245
T T
۰ نفر
ساخت منحصر به فردترین پل کابلی کشور روی دریاچه سد گتوند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/03 اقتصاد.نیرو.سد مدیر پروژه ابنیه عمومی طرح سد و نیروگاه گتوند علیا، گفت: منحصربه فردترین پل کابلی کشور در جاده لالی به مسجدسلیمان و بر روی دریاچه سد گتوند در حال ساخت است.
به گزارش روز شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، سیدعلیرضا ساداتی فرد اظهار داشت: با آبگیری سد گتوند علیا، پل فعلی لالی 120 متر به زیر آب رفته و 20 کیلومتر از جاده لالی به مسجد سلیمان نیز مستغرق خواهد شد.
به گفته ساداتی فرد، براین اساس طرح گتوند علیا اقدام به ساخت جاده دسترسی جدیدی در این محور کرده که طول آن 4 کیلومتر کوتاه تر خواهد بود.
مدیر پروژه ابنیه عمومی طرح گتوند علیا با بیان اینکه دریاچه سد گتوند علیا با حجمی برابر 6/4 میلیارد مترمکعب به عنوان بزرگترین دریاچه بر روی رودخانه کارون مطرح است، در خصوص پل جدید این محور نیز گفت: پل کابلی محور لالی به مسجد سلیمان بر روی دریاچه سد گتوند علیا به طول 460 متر، عرض 5/17 متر و در ارتفاع 155 متری از کف رودخانه کارون در دست ساخت است.
وی یادآور شد: این پل جهت عبور و مرور وسایل نقلیه و لوله های نفت و گاز در 15 کیلومتری بالا دست سد گتوند علیا ساخته می شود.
ساداتی فرد، افزود: این پل به عنوان بزرگترین پل کابلی دو منظوره کشور است که طبق برنامه با صرف هزینه ای بالغ بر 184 میلیارد ریال تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.
سد گتوند علیا به ارتفاع 180 متر از پی و طول 760 متر بلندترین سد خاکی در حال ساخت کشور است که بر روی رودخانه کارون در نزدیکی شهر گتوند در استان خوزستان واقع شده و پس از سد کرخه دومین سد بزرگ خاکی کشور از نظر حجم ذخیره آب خواهد بود.
اقتصام ** 9134 ** 1558 شماره 070 ساعت 18:17 تمام
۰ نفر