۳ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6581232
T T
۰ نفر
وزرای صنایع ایران و لبنان بر گسترش همکاری های صنعتی تاکید کردند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/03 اقتصاد.صنایع.لبنان.محرابیان وزیر صنایع لبنان و هیات همراه در دیدار با وزیر صنایع کشورمان، بر گسترس همکاری های اقتصادی و صنعتی میان دو کشور تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، وزیر صنایع و معادن ایران روز شنبه در این دیدار گفت: سطح روابط سیاسی ایران و لبنان بسیار مطلوب است، بنابراین سطح روابط اقتصادی و صنعتی نیز باید متناسب با آن افزایش یابد.
علی اکبر محرابیان با بیان اینکه لبنان یکی از کشورهای مهم خاورمیانه است، افزود: در این نشست زمینه همکاری مشترک بین دو کشور بررسی و آمادگی دو طرف برای توسعه سریع روابط بازرگانی و اقتصادی به ویژه تولید صنعتی اعلام شد.
وی افزود: اولویت همکاری های مشترک صنعتی در صنایعی است که در بازسازی لبنان نقش بیشتری دارد.
محرابیان در حاشیه این دیدار به خبرنگاران گفت: لبنان خواستار احداث یک کارخانه سیمان توسط ایران شده که در حال مذاکره در این خصوص هستیم.
وی اظهار داشت: همکاری در زمینه صنایع تبدیلی ، ساخت تراکتور و دیگر صنایع از محورهای گفت وگو مشترک میان دو طرف بوده که مورد تایید قرار گرفت.
وزیر صنایع تاکید کرد: با توجه به روابط خوب ایران و لبنان این سفر نقطه عطفی در توسعه، تعمیق و گسترش روابط دو کشور خواهد بود.
غازی زعیتر وزیر صنایع لبنان نیز با تاکید بر لزوم تقویت همکاری های صنعتی و اقتصادی دو کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران توانمندیهای علمی و فناوری فوق العاده را در تمام زمینه ها به اثبات رسانده است.
وی استفاده از تجارب ایران در زمینه های صنعتی و تولیدی و اجرای طرح های مشترک و سرمایه گذاری مشرک دو کشور در تمام زمینه ها را خواستار شد.
وزیر صنایع لبنان و هیات همراه در سفر چهار روزه خود که از روز شنبه به دعوت وزیر صنایع کشورمان آغاز شده، علاوه بر دیدار با مقام های عالیرتبه ایران، از مراکز صنعتی و تولیدی تهران ، اصفهان و مشهد بازدید خواهد کرد.
اقتصام ** 1556 ** 1558 شماره 057 ساعت 15:47 تمام
۰ نفر