۲۴ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6580786
T T
۰ نفر
همایش چشم انداز 20 ساله کشور باگزینش 12 مقاله برتر بکارخود پایان داد ................................................................
دزفول ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/11/87 داخلی.اقتصادی.همایش.
پنجمین همایش منطقه ای چشم انداز 20 ساله کشور با عنوان ایران در افق 1404 با ارایه 12 مقاله برتر در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی بکار خود پایان داد.
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگارایرنا، در این همایش دو روزه که از سلسله همایش های منطقه ای چشم انداز 20 ساله کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی و با مشارکت مجمع تشخیص مصلحت نظام محسوب می شد 22 مقاله دیگر در قالب یک کتاب چاپ و در اختیار شرکت کنندگان در این همایش قرار گرفت.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول دراین همایش گفت: درمجموع 45 مقاله علمی در زمینه چشم انداز 20 ساله کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود.
"غلامحسین محمدی زاده" استقبال اساتید، پژوهشگران و صاحب نظران را برای شرکت در این همایش بیش از حد انتظار دانست و افزود: این استقبال به حدی بود که برخی از مقالاتی که دیر به دبیرخانه ارسال شد فرصت حضور در همایش را از دست داد.
دبیر منطقه شش دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز با اشاره به شمار دانشجویان این مرکز علمی در خوزستان نقش این قشر را در تحقق اهداف زیربنایی استان به ویژه در بخش اقتصاد بسیار تاثیر گذار خواند.
" سید محسن موسوی" به وجود 18 واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد در خوزستان اشاره کرد و افزود: 65 درصد از دانشجویان فعلی استان با جمعیتی افزون بر 131 هزار نفر دراین دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند که می بایست در راستای استفاده از پتانسیل های آنان برنامه ریزی شود.
وی اظهارداشت: بیش از 110 هزار نفر شمار فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در خوزستان است.
موسوی درباره برگزاری پنجمین همایش چشم انداز 20 ساله کشور در منطقه 6 دانشگاه آزاد به میزبانی دزفول گفت: پیش از این نیز این همایش در چند شهر برگزار شده بود.
در این همایش رویکردها، الگوها و روشهای دستیابی به اهداف سند چشم انداز بررسی و چگونگی روابط و تعاملات منطقه ای بین المللی و جهانی، نقش و کارکرد مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی نقش نخبگان در تحقق اهداف این سند طی مقالاتی مورد بحث قرار گرفت.
ارزیابی چالش ها و فرصت ها، تطابق چشم انداز با دیگر برنامه های توسعه کشور از جمله اصل 44 قانون اساسی و توجه به نیروی انسانی از دیگر مباحث مهم در همایش بود که از سوی کارشناسان، محققان و اساتید دانشگاه ها مطرح شد.
پنجمین همایش منطقه ای دانشگاه آزاد اسلامی کشور به میزبانی دزفول باحضور دکتر "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار شد. ک/2 7281/538/1760 شماره 033 ساعت 15:55 تمام
۰ نفر