۲۴ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6580778
T T
۰ نفر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات :

۲۴ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6580778
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات : ساخت هفت ماهواره دیگر را در دستور کار داریم ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/24 اقتصاد.ارتباطات.ماهواره وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پرتاب موفق آمیز ماهواره امید گفت: ساخت هفت ماهواره دیگر توسط دانشمندان کشورمان را در دستور کار داریم .
محمد سلیمانی روز پنج شنبه در جریان بازدید از نمایشگاه 30 سال دستاورد انقلاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این هفت ماهواره ، چهار ماهواره برای پرتاب به ارتفاعات پائین و سه ماهواره دیگر برای پرتاب زیر 36 هزار کیلومتر طراحی خواهند شد .
وی با اشاره به توانمندی متخصصان داخلی در زمینه ساخت ماهواره ،افزود: ماهوارهایی که برای استفاده در ارتفاعات پایین ساخته می شوند زیر 100 کیلو گرم وزن دارند وهم اکنون در دست ساخت و طراحی هستند و بر اساس برنامه زمان بندی شده تکمیل خواهند شد .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سه ماهواره دیگر که قابلیت پرتاب در ارتفاع زیر 36 هزار کیلومتر را دارند نیز به دست دانشمندان و جوانان ایرانی در حال ساخت است.
وی افزود: امسال موفق به پرتاب سه ماهواره به فضا شدیم که 2 ماهواره از این مجموعه آزمایشی بود که راه را برای موفقیت ماهوازه ملی امید به عنوان سومین ماهواره کشورمان بازکرد .
اقتصام ** 1579 شماره 025 ساعت 14:36 تمام
۰ نفر