۲۲ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6580700
T T
۰ نفر

تعامل با مشتری، راز ماندگاری در صحنه جهانی است

۲۲ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6580700
تعامل با مشتری، راز ماندگاری در صحنه جهانی است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/22 اقتصاد.صنعت.ایران خودرو مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: شبکه خدمات پس از فروش از ظرفیت بالایی برای ایجاد درآمد و ارتقای رضایت مشتریان برخوردار است و نمایندگی ها باید به این بخش توجه داشته باشند که تعامل با مشتری، راز ماندگاری در صحنه جهانی است.
به گزارش ایرنا منوچهر منطقی روز دوشنبه در گردهمایی فعالان عرصه خدمات پس از فروش ایران خودرو افزود: خدمات پس از فروش دارای نقش حیاتی در زنجیره خودروسازی است و با تعامل و هماهنگی اندام های این زنجیره، رضایت مشتریان از 70 درصد به 90 درصد افزایش می یابد.
وی با اشاره به اینکه افزایش تنوع محصولات از برنامه های این گروه صنعتی است، گفت: در دهه چهارم انقلاب، با همکاری و هماهنگی زنجیره خودروسازی، رشد روزافزونی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.
منطقی قطعه سازان را نخستین حلقه زنجیره خودروسازی عنوان کرد که با ارتقای کیفیت و کسب دانش روز جهانی، به دستاوردهای خوبی رسیده اند و گفت: در ساخت خودرو سورن، بیش از 19 قطعه ساز از شروع پروژه با ایران خودرو همکاری کردند که یک حرکت بی سابقه در صنعت خودروی ایران به شمار می رود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: نمایندگی ها و شبکه خدمات پس از فروش در تعامل با مشتریان از همدلی و یکپارچگی دریغ نکنند.
منطقی با تاکید بر اجرای قانون حقوق مشتری که به تازگی تصویب رسیده، خاطر نشان کرد: با ایجاد انجمن های نمایندگان خدمات پس از فروش، ارزیابی ها، تصمیم گیری ها و انجام اقدامات و اصلاحات لازم به درون شبکه منتقل می شود و دفاتر منطقه ای نقش تکمیلی و نظارتی خواهند داشت.
وی خدمات پس از فروش را دارای درآمدزایی بالا توصیف کرد و از نمایندگی های ایران خوردو خواست از این درآمد زایی غافل نشوند و گفت: در حال حاضر شش میلیون خودروی برند ایران خودرو در سراسر کشور وجود دارد که اگر هریک از آن ها سالانه یک صد هزار تومان تعمیرات و خدمات داشته باشد، رقم قابل توجهی را تشکیل می دهد و نمایندگی ها باید ظرفیت های موجود دراین بخش را به فعل درآورده تا ضمن افزایش درآمد شبکه، رضایت مشتریان را نیز افزایش دهند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به تحول ایران خودرو از مونتاژ صرف در قبل از انقلاب به طراحی خودرو در مدت سه دهه، اظهار داشت: در اسفند ماه محصول جدید خود را معرفی می کنیم و از نمایندگی ها دعوت می کنیم در این مراسم حضور داشته باشند، زیرا نمایندگان محصول را به بازار می برند.
وی حداکثر تولید سالانه ایران خودرو در قبل از انقلاب را 98 هزار دستگاه ذکر کرد که امروز به یک میلیون دستگاه ظرفیت نصب شده رسیده است.
منطقی با اشاره به تولید روزانه سه هزار و 206 دستگاه در بهمن ماه امسال، اظهار داشت: در قبل از انقلاب، تنها بخشی از بازار داخلی را در اختیار داشتیم، اما امروز به بازارهای گوناگون محصولات خود را صادر می کنیم.
اقتصام 1348**9103** شماره 023 ساعت 15:34 تمام
۰ نفر