۲ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6578299
T T
۰ نفر
عمان خواهان ایجاد واحدهای صنعتی مشترک با ایران شد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/02 اقتصاد.صنایع ومعادن.ایران عمان وزیر بازرگانی و صنایع پادشاهی عمان در دیدار با وزیر صنایع و معادن ایران، خواهان تاسیس صنایع مشترک بویژه صنایع سبک ایرانی در این کشور شد.
به گزارش ایرنا، در این دیدار که روز دوشنبه در وزارت صنایع و معادن برگزار شد، مقبول بن علی بن سلطان با اشاره به نیاز عمان به سیمان و کلینکر، گفت: همکاری جمهوری اسلامی ایران برای احداث کارخانه سیمان درعمان کمک بزرگی به راه اندازی این صنعت در کشورش می کند.
وزیر بازرگانی و صنایع پادشاهی عمان با اشاره به نیاز کنونی کشورش به 40 هزار تن کنسانتره مس، افزود: مسقط علاقمند است این میزان نیاز خود را به کنسانتره مس از جمهوری اسلامی ایران تامین کند.
در این دیدار وزیر صنایع و معادن کشورمان نیز گفت: اراده رئیس جمهوری اسلامی ایران و مسئولان عمان بر گسترش روابط تهران - مسقط است.
علی اکبر محرابیان گفت: در کمیسیون های گذشته دو کشور در حوزه های مس، فولاد، کرومیت، صنایع دارویی، استاندارد و سیمان بطور جدی مذاکراتی داشته اند.
وزیر صنایع افزود: میزان تولید شمش مس در ایران هم اکنون 200 هزار تن در سال است که با طرحهایی که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید این میزان به 250 هزار تن و تا سه سال آینده به 450 هزار تن افزایش خواهد یافت.
محرابیان با اشاره به وجود معادن غنی مس در ایران، خاطرنشان کرد: ایران آماده است علاوه بر صدور کنسانتره مس به عمان، در زمینه اکتشاف و استخراج نیز با این کشور همکاری کند.
وی با اشاره به ظرفیت تولید 60 میلیون تنی سیمان در ایران و توانایی مهندسان و کارشناسان ایرانی برای ساخت کارخانه های سیمان در خارج از کشور ، اظهار داشت: ایران آماده است در زمینه صدور سیمان و نیز ساخت کارخانه سیمان در عمان در کوتاه ترین زمان ممکن همکاری کند.
وزیر صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران و وزیر بازرگانی و صنایع عمان، در دیدار خود درباره تعمیق روابط و همکاری های دو جانبه و نیز صدور کالاهای صنعتی و اجرای برخی پروژه های مشترک در بخش های مختلف صنعت و معدن گفت و گوهایی داشتند.
اقتصام ** 1918 ** 1558 شماره 058 ساعت 17:43 تمام
۰ نفر