۱۴ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6577400
T T
۰ نفر

قایم مقام وزیر راه و ترابری :

۱۴ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6577400
قایم مقام وزیر راه و ترابری : ایران مسیر مناسب حمل و نقل برای کشورهای منطقه است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/14 اقتصاد.همایش تراسکا.باکو.ایران باکو - قایم مقام وزارت راه و ترابری جمهوری اسلامی ایران در باکو گفت : ایران به عنوان بهترین مسیر حمل و نقل می تواند تسهیلات خوبی را برای کشورهای منطقه فراهم کند.
سید مهدی هاشمی روز پنج شنبه طی سخنانی در همایش بین المللی حمل و نقل دالان شرق غرب در قالب برنامه تراسکا اتحادیه اروپا در باکو با اشاره به اینکه ایران در سال 1384 میلادی به عضویت برنامه مذکور درآمده ، آمادگی لازم کشورمان برای همکاری با همه کشورهای عضو در زمینه حمل و نقل را اعلام کرد.
وی گفت: مجلس شورای اسلامی نیز عضویت ایران در برنامه حمل و نقل تراسکا را تصویب و در زمان حاضر این موضوع توسط شورای نگهبان بررسی می شود و امید می ورد در پی این موافقت ، اسناد مورد نیاز به دبیرخانه تراسکا ارایه شود.
هاشمی با بیان اینکه ایران گذرگاه خوبی برای تسهیل ارتباطات و دسترسی کشورهای منطقه به آب های آزاد است، گفت: در عین حال حضور ایران در برنامه تراسکا اتحادیه اروپا مفید است.
وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون گفت و گوهای جداگانه ای با همه کشورهای عضو این برنامه درباره نحوه همکاری های آینده داشته و برگزاری این اجلاس در باکو فرصت خوبی برای پیگیری سازمان یافته مطالب مورد بررسی و نیز ابلاغ مواضع ایران در زمینه همکاری های آینده به کشورهای منطقه در عرصه حمل ونقل است.
قایم مقام وزارت راه و ترابری جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس همچنین گزارشی درباره وضعیت مسیرهای زمینی، ریلی و هوایی جمهوری اسلامی ایران ارایه و آمادگی کشورمان برای همکاری گسترده در زمینه احیای جاده بزرگ ابریشم را اعلام کرد.
خاورم ** 245 شماره 034 ساعت 19:50 تمام
۰ نفر