۱۴ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6577374
T T
۰ نفر
نفت وگاز کشوربه سرمایه گذاری 160 میلیارد دلاری نیاز دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/14 اقتصاد.نفت وگاز.نفت.نشستها اهواز- مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران گفت:مطالعات نشان می دهد برای توسعه صنایع نفت و گاز کشور به سرمایه گذاری به میزان 160 میلیارد دلار در یک برنامه پنج ساله نیازمندیم.
به گزارش ایرنا عبدالمحمد دلپریش در میزگرد تخصصی کنگره ملی توسعه مخازن شکافدار در اهواز با بیان این که سرمایه گذاری نگرانی اصلی مسوولان صنعت نفت کشور است، افزود: در سال های گذشته 108 میلیارد دلار از محل منابع داخلی و خارجی برای توسعه صنایع نفت و گاز سرمایه گذاری شده است.
دلپریش گفت: سرمایه گذاری در فازهای 9 و 10 با 8/1 میلیارد دلار آغاز شد که هم اکنون این رقم به چهار میلیارد دلار رسیده است.
وی افزود: این یک واقعیت است که اکتفا کردن به منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران جز تاخیر در اجرا پروژه ها و طولانی تر کردن مدت عملیات اجرایی و راه اندازی آنها نتیجه ای عاید ما نخواهد شد.
مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، نبود ظرفیت مناسب و ضعف فرهنگ پیمانکاری در حوزه صنعت نفت را از دیگر مشکلات موجود در اجرای طرح های زیربنایی صنعت نفت برشمرد و افزود: هرچند منابع عظیمی در طول برنامه سوم و چهارم توسعه برای رفع این معضل ایجاد شده است، اما کافی نیست.
دلپریش ادامه داد: هیچ پیمانکار داخلی و خارجی در حوزه شرکت ملی نفت ایران وجود ندارد که تعهد خود را به نحو احسن انجام داده باشد.
وی قوانین و مقرارت موجود را از دیگر مشکلات در زمینه توسعه صنعت نفت عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد با درایت مدیران و با توجه ویژه دولت به نظام اجرایی این مشکلات رفع شود.
نخستین -کنگره ملی توسعه مخازن شکافدار؟ چالش های پیش رو< با نگاه ویژه به مخازن بزرگ کشور از روز چهارشنبه (13 آذر) با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، برخی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت کشور در محل مجتمع فرهنگی ورزشی امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز گشایش یافت.
برگزاری میزگردهای تخصصی، نمایشگاه جانبی، ارایه مقاله و سخنرانی و نشست های بررسی مخازن با حضور دانشجویان دانشگاه صنعت نفت و مدیران از جمله برنامه های این کنگره دو روز است.ک/2 646 / 640 شماره 008 ساعت 10:58 تمام
۰ نفر