۶ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6575096
T T
۰ نفر
مهمترین نیازهای بروجرد برای دور دوم سفر رییس جمهوری تشریح شد ..............................................................
بروجرد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/08/87 داخلی.اقتصادی.هیات دولت.سفرهای استانی.
معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد در آستانه دومین سفر رییس جمهوری و هیئت دولت به استان لرستان مهمترین نیازهای قابل توجه برای توسعه و کاهش مشکلات این شهرستان را تشریح کرد.
"محمد علی توحیدی" دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، احداث دانشگاه علوم پزشکی را یکی از نیازهای اساسی و ضروری قابل طرح و رسیدگی در دور دوم سفر رییس جمهوری عنوان کرد.
وی افزود: این شهرستان با داشتن پتانسیل بالا و بستر لازم در صورت تاسیس دانشگاه علوم پزشکی شاهد تحول مهمی دراین بخش خواهد شد.
توحیدی، رفع و یا کاهش بیکاری رااز دیگر نیازهای این شهرستان دانست و و اظهارداشت: ضروری است با ارایه تسهیلات ویژه به صنعتگران، از یکسو در راستای توسعه بیشتر گام برداشت و از طرفی زمینه اشتغال جوانان را فراهم آورد.
فرماندار بروجرد گفت: این شهرستان دارای واحدهای صنعتی بزرگی از جمله داروسازی اکسیر، نساجی و سامان کاشی است که پرداخت تسهیلات مناسب به آنها باعث افزایش ظرفیت تولید و اشتغالزایی خواهد شد.
وی، بااشاره به توسعه صنعت کشاورزی درمنطقه افزود: از مجموع 64 هزار هکتار اراضی کشاورزی منطقه 37 هزار هکتار آبی و بقیه دیم است که با توجه به بارش سالانه 500 میلیمتر باران احداث سد نقش موثری در توسعه اراضی آبی و رونق کشاورزی دارد.
توحیدی، احداث سد گلرود و سد شهید بروجردی رااز خواسته های مردم بویژه کشاورزان این شهرستان عنوان کرد.
فرماندار بروجرد اضافه کرد: ازطرفی شهرستان بروجرد ازنقاط سردسیراستان لرستان است و گازرسانی به روستاهای تابع امری ضروری است.
وی افزود: انتظار می رود در دومین سفر هیئت دولت به استان لرستان با مطرح شدن بحث گاز رسانی به روستاها به عنوان یک مصوبه، به طور جدی این نیاز مورد بررسی قرار گیرد.
توحیدی به زلزله خیز بودن شهرستان بروجرد اشاره داشت و برایجاد پایگاه امدادی در منطقه تاکید کرد و گفت: همچنین با توجه به زلزله سال 85 این شهرستان و ساخت و سازهای جدید در روستاها، تکمیل شبکه آب و برق این مناطق نیازمند اعتبارات بیشتری است.
وی شتاب در احداث بیمارستان آیت الله بروجردی و استادیوم ورزشی 15 هزار نفری را از دیگر نیازهای بروجرد برشمرد و خاطرنشان کرد: امید است در دور دوم سفر رییس جمهوری این نیازها در مصوبات هیئت دولت قرار گیرند. ک/3 634/2624/1760 شماره 082 ساعت 17:50 تمام
۰ نفر