۲۷ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6574547
T T
۰ نفر
درخواست فوری برای تقویت لایحه افزایش سرمایه بانکها ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/07/27 اقتصاد.افزایش سرمایه بانکها.بانک توسعه صادرات مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، تصویب فوری لایحه افزایش سرمایه بانکها را که هم اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، خواستار شد.
کوروش پرویزیان روز شنبه در دومین همایش خدمات بانکی و صادرات، کمبود سرمایه و منابع نظام بانکی را از مشکلات فرارو عنوان و تاکید کرد: کمبود منابع از مسائل پیش روی نظام بانکی برای حمایت بیشتر از صادرکنندگان است.
به گزارش ایرنا، وی با اشاره به همکاری بیشتر مشتریان نظام بانکی در برگرداندن منابع تخصیص داده شده که به صورت معوقه است، افزود: امکان کار نظام بانکی در فضای قانون تجارت کشور و بر مبنای نظام هزینه و فایده و مستثنی شدن شبکه بانکی از لایحه خدمات کشوری باید فراهم شود.
وی در ادامه قبول تغییرات در سیستم بانکی متناسب با اصول و چارچوب های نظام بانکی به ویژه تعیین رابطه مشتری و نظام بانکی در چارچوب اعتبارسنجی و ریسک پذیری را خواستار شد.
پرویزیان در ادامه به اقدام های صورت گرفته برای تقویت حمایت از صادرات اشاره کرد و گفت: طرح جامع تسهیل منابع ارزی و ریالی بخش صادرات کشور از جمله اقدامات مهم است.
وی افزود: به موجب این طرح افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات تا میزانی که توان پوشش نیازهای کشور را داشته باشد، کاهش هزینه های صادرکنندگان اعم از کارمزدهای بانک و توسعه از جمله این موارد است.
وی افزود: ایجاد کارگروه حمایت از صادرات، ابلاغ منابع ارزی به صورت سالانه برای صادرکنندگان به بانکهای کشور، ورود بیمه مرکزی ایران برای ارایه طرحی که ریسکهای صادرکنندگان بویژه ریسک های تجاری و سرمایه گذاری آنها را در خارج از کشور پوشش دهد و کوتاه شدن زمان دسترسی به تسهیلات برای سرمایه در گردش طی 15 روز و برای طرح و پروژه 30 روز پس از تکمیل مدارک از دیگر گامهایی است که برای تقویت صادرات برداشته شده است.
وی با بیان آنکه اعتبارسنجی مشتریان بانک توسعه صادرات انجام شده، گفت : مشتریان بانک در قالب کارتهای زرین و سیمین بسته بندی شدند و براساس این اعتبار مزیتهای خاصی برای مشتریان گروههای مختلف اجرایی شده است.
پرویزیان سپس یادآور شد: سازمان توسعه تجارت پذیرفته است که سهمی از مابه التفاوت نرخ سود صادرکنندگان از طریق بانک توسعه صادرات پرداخت کند.
این مقام بانکی افزود: گردشگری در سرفصل فعالیتهایی که مشمول پرداخت تسهیلات از محل سپرده های دولت نزد بانک توسعه است، قرار می گیرد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات در پایان افزایش آمار صادراتی در 6 ماهه گذشته برغم تحریم ها و مشکلات بین المللی را ناشی از توان جمهوری اسلامی ایران در بخش صادرات، عنوان کرد.
دومین همایش خدمات بانکی و صادرات با حضور مسئولان تجاری، صنعتی، بانکی کشور هم اکنون در محل سالن همایش های سازمان صداوسیما برپا است.
اقتصام ** 1601 ** 1558 شماره 011 ساعت 11:11 تمام
۰ نفر