۶ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6571045
T T
۰ نفر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

۶ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6571045
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم: 650 میلیون یورو در احداث پل خلیج فارس سرمایه گذاری می شود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/05/06 اقتصاد.مناطق آزاد.قشم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از سرمایه گذاری 650 میلیون یورویی در احداث پل خلیج فارس خبر داد.
به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، محمد اصغری گفت: طرح جامع ارتباطی خلیج فارس در کمیسیون زیربنایی و محیط زیست دولت تصویب و به زودی در جلسه هیات دولت مطرح می شود.
وی افزود: شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس شامل احداث پل خلیج فارس به طول 2460 متر و عرض 22 متر،احداث خط ریلی از اسکله شهید رجایی و از پل خلیج فارس به اسکله کاوه، احداث اتوبان خلیج فارس از لافت به اسکله کاوه و توسعه و تجهیز اسکله کاوه است.
وی ادامه داد: اجرای این طرح بزرگ و ملی که آرزوی دیرینه مردم این دیار است، موجب تحول اقتصادی و رقابت با مناطق آزاد کشورهای حاشیه خلیج فارس می شود.
اصغری با اشاره به آثار مثبت این طرح، تصریح کرد: رونق ترانزیت کالا از جنوب به شمال از جمله کشورهای آسیای میانه با جمعبت افزون بر 400 میلیون نفر، ایجاد بارانداز کالا در اسکله کاوه، توسعه صادرات و صادرات مجدد، سهولت حمل و نقل و رقابت پذیری منطقه آزاد قشم در برابر مناطق آزاد کشورهای حاشیه خلیج فارس از آثار مثبت این طرح است.
وی گفت: سقف اعتبارات لازم جهت اجرای طرح جامع ارتباطی خلیج فارس 650 میلیون یورو پیش بینی شده که مذاکرات و توافقات خوبی با سرمایه گذاران خارجی جهت فاینانس این طرح شده و علاوه بر اجرای این طرح یزرگ، با مشارکت و همکاری سرمایه گذاران داخلی تلاش داریم فناوری اجرای این طرح را بومی کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پاسخ به پرسشی در زمینه جذب سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: طی 2 سال گذشته افزون بر 800 میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری در بخش صنایع سبک و سنگین صادر شده و تمام سرمایه گذاران در حال اجرای طرحهای عمرانی پروژه های خود هستند.
وی افزود: همچنین در بخش احداث مجتمع های تجاری بیش از 200 میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری صادر شده و این پروژه ها هم اکنون در حال اجرا هستند.
وی ادامه داد: در بخش نفت و گاز نیز سرمایه گذاری های کلانی در حال اجراست که می توان به طرح استخراج نفت و گاز در میدان نفتی هنگام از توابع قشم توسط شرکت نفت فلات قاره، طرح انتقال گاز از منطقه دوستکو به منطقه گورزین، طرح تامین خوراک پالایشگاه بندر عباس و انتقال نفت خام از جزیره قشم به پالایشگاه بندر عباس، طرح احداث پالایشگاه میعانات گازی و پالایشگاه نفت خام و طرح نیروگاه 500 مگاواتی برق اشاره کرد که قشم را تبدیل به قطب انرژی کشور می کند.
اصغری تصریح کرد: در بخش گردشگری نیز تحولات گسترده ای صورت گرفته به طوری که در سال گذشته شاهد حضور بیش از یک میلیون و 500 هزار مسافر و گردشگر داخلی و خارجی به جزیره قشم بودیم.
وی افزود: در بخش هتل سازی مجوز احداث چهار هتل 4 و 5 ستاره صادر شده است که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و ظرفیت مناسبی در ارایه خدمات اقامتی و تفریحی به گردشگران ایجاد خواهد کرد.
منطقه آزاد قشم بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در بخش های تجاری، صنعتی و سیاحتی را ایجاد کرده است.
اقتصام ** 9134 ** 1558 شماره 001 ساعت 08:23 تمام
۰ نفر