۱۶ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6570244
T T
۰ نفر

یک استاد دانشگاه:

۱۶ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6570244
یک استاد دانشگاه: نشست اقتصاددانان با رییس جمهوری مثبت بود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/04/16 اقتصاد.طرح تحولات اقتصادی .نشست کارشناسان اقتصادی یک استاد دانشگاه نشست اقتصاددانان با رییس جمهوری در خصوص بررسی طرح تحولات اقتصادی را مثبت ارزیابی کرد.
دکتر فرشاد مومنی روز یکشنبه ضمن اظهار این مطلب به خبرنگار اقتصادی ایرنا در ارزیابی اش از نشست شب گذشته رییس جمهوری با اقتصاددانان در خصوص طرح تحول اقتصادی گفت: این جلسه نسبت به جلسه سال گذشته پیشرفت هایی داشت و اعضای دولت بیشتر به صحبت های اقتصاددانان گوش دادند.
وی با اشاره به اینکه اقتصاددانان دولت را بشدت از انجام اقدام های شتابزده و ناسنجیده برحذر داشتند ، افزود: مهمترین دستاورد این نشست این بود که دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری قول داد که از اقدام های شتابزده اقتصادی جلوگیری گردد و اگر به این مهم عمل شود، این نشست دستاورد مهمی داشته است .
استاد دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه تصریح کرد، با توجه به اهمیت اجرای طرح تحول اقتصادی در کشور ، با تذکر اقتصاددانان نسبت به ابعاد بسیار خطیر اجرای نسنجیده این طرح، دولت کوچکترین مقاومتی نشان نداد .
وی تاکید کرد، اگر رییس جمهوری به قول خود عمل کند، می توان امیدوار بود که اقتصاد ایران با شوک جدیدی از ناحیه بی احتیاطی مسئولان مواجه نخواهد شد.
مومنی در ادامه با اشاره به اینکه ایده های مطرح شده در طرح تحول اقتصادی هنوز اولیه است ، افزود: باید برای برنامه های میان و بلند مدت منزلت قایل شد و کارها و برنامه های اقتصادی نباید به صورت غیربرنامه ای جلو رود.
مومنی در ادامه تاکید کرد،با توجه به اینکه تقریبا در سال های پایانی برنامه پنجساله چهارم توسعه اقتصادی کشور هستیم ، به صرف یک سلسله جملات کلی درباره موضوعها که با ابهاماتی رو به رو بود، گمان براین بود که می تواند مفهوم معنی داری از تحول اقتصادی دنبال شود.
مومنی تذکر مهم اقتصاددانان به اعضای دولت در این نشست را حذر از انجام اقدام های شتابزده اعلام کرد.
اقتصام ** 1561 ** 1557 شماره 001 ساعت 09:28 تمام
۰ نفر