۱۴ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6570189
T T
۰ نفر
وزیر ارتباطات دستاوردهای سفر خود به سوریه را تشریح کرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/04/14 اقتصاد.ارتباطات .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شامگاه جمعه در پایان سفر خود به سوریه و بعد از امضای توافقنامه گسترش همکاری مخابراتی با همتای سوری به تشریح دستاوردهای سفر خود پرداخت .
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد سلیمانی در جمع خبرنگاران در هتل فورسیزنز دمشق، اظهار داشت : در کنفرانس امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در پایتخت سوریه برگزار شد، دو بار سخنرانی و مسائل مورد نظر ایران را تشریح کردم .
وی افزود: در دیدار با مقامات سوریه به جمع بندی توافقات قبلی پرداختیم و توانمندی ایران در زمینه تولیدات وسایل ارتباطات و تجهیزاتی نرم افزار و سخت افزار را برای طرف سوری تشریح کردیم و در زمینه ایجاد تجارت در حوزه ارتباطات توافق حاصل شد. ;160# به گفته سلیمانی موضوع شمار زیاد زوار ایرانی به سوریه و ارتباطات دو کشور بررسی و مقرر شد کمیته ای به منظور بررسی راهکارهای کاهش هزینه ارتباطات و افزایش کیفیت آن و شرکتی مشترک به منظور توسعه روابط در بخش فناوری اطلاعات تشکیل شود.
وی تاکید کرد: همچنین موضوع سرمایه گذاری در کشور مقابل دو بخش خصوصی و دولتی مورد بررسی قرار گرفت .
سلیمانی دیدار خود با نخست وزیر و سایر مقامات سوریه را خوب ارزیابی و تاکید کرد که روابط دو کشور در آینده شاهد افقهای جدیدی خواهد بود.
وزیر ارتباطات گفت : دو طرف در زمینه کاهش رومینگ به توافق دست یافتند ولی دو اپراتور دیگر نیز باید به این امر پاسخ مثبت دهند که البته در تلاشیم آنها را متقاعد سازیم چرا که این امر به نفع آنها است و باعث افزایش درآمد آنها می شود.
وی با اشاره به خواست مقامات بلندپایه دو کشور برای گسترش روابط گفت : این گونه توافقها نشان دهنده اراده دو طرف برای توسعه روابط است و در آینده در همه زمینه ها ازجمله ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد گسترش روابط خواهیم بود.
الصابونی وزیر ارتباطات سوریه نیز با ابراز خوشحالی از امضای این توافقنامه ، روابط خوب دو کشور ایران و سوریه در زمینه اقتصادی و تجاری را خواست مقامات دو کشور دانست .
وی اظهار امیدواری کرد که روابط این بخشها مانند روابط روابط سیاسی گسترده باشد.
سلیمانی به منظور شرکت در چهارمین همایش بین المللی امنیت اطلاعات و ارتباطات که به مدت دو روز با شرکت 18 کشور در دمشق پایتخت سوریه برگزار شد، به این کشور سفر کرده است .
در همایش یادشده محورهای مهم امنیت و فناوری اطلاعات و ارتباطات و مقابله با تاثیرات منفی اقداماتی که شرکتهای بزرگ و سازمانهای مربوط را تهدید می کند، توسط کارشناسان و مشاورانی از ایران ، سوریه ، امارات ، مصر، لبنان ، کویت ، اردن ، بحرین ، فرانسه ، صربستان ، عربستان ، آمریکا ، کانادا، آلمان ، ایرلند، سوییس ، مالزی و ترکیه بررسی شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان و هیات همراه پس از امضای توافقنامه راهی حرم مطهر حضرت زینب (س ) شدند تا پس از زیارت این مکان مقدس ، سوریه را ترک کنند.
خاورم 5 1577**2312** شماره 040 ساعت 22:39 تمام
۰ نفر