۲۸ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6561965
T T
۰ نفر

یک مسوول : 367 شهرک صنعتی در کشور فعال است

۲۸ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6561965
یک مسوول : 367 شهرک صنعتی در کشور فعال است ................................................
کرمانشاه ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/01/87 داخلی.اقتصادی.صناع کوچک.شهرک صنعتی.
مدیر امور استانها و مجلس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی گفت : از 765 شهرک مصوب در سطح کشور تاکنون 367 شهرک صنعتی فعال شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا " محمدمهدی نثاری " روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در محل شرکت شهرکهای صنعتی کرمانشاه افزود: همچنین از 300 ناحیه صنعتی که از جهاد کشاورزی به سازمان صنایع کوچک واگذار شده 194 ناحیه صنعتی فعال شده است.
وی گفت: با استقرار واحدهای صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی فعال کشور تاکنون برای 360 هزار نفر اشتغال به صورت مستقیم ایجاد شده است.
وی افزود: سازمان صنایع کوچک از سال گذشته و امسال برنامه تعیین و تکلیف قراردادهای راکد و تکمیل زیرساختهای شهرکهای صنعتی را در اولویت برنامه کاری خود قرار داده است.
نثاری تصریح کرد: در سال جاری سازمان صنایع کوچک دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساختها در شهرکها و نواحی صنعتی اختصاص داده است.
وی گفت: با اختصاص این اعتبارات زیرساختهای مورد نیاز شهرکها و نواحی صنعتی از جمله برق، آب، تلفن، جاده، فضای سبز، کارگاهها و مجتمع های کسب و کار در شهرکها و نواحی صنعتی احداث و یا تکمیل می شود.
وی افزود: یکی دیگر از برنامه های سازمان صنایع کوچک، ساماندهی بخش تولید بدون کارخانه در سطح کشور است.
وی گفت: برخی از کالاهای تولیدی در کشور هم اکنون در منازل تولید می شود که پس از جمع آوری اطلاعات آنها را در قالب خوشه های صنعتی ساماندهی خواهیم کرد.
در این نشست مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه گفت: برای استان کرمانشاه 15 شهرک مصوب شده که پنج شهرک آن تاکنون فعال شده است.
"جهانگیر شاهمرادی" افزود: هم اکنون چهار شهرک دیگر در آستانه بهره- برداری است و تا پایان سال جاری هم چهار شهرک صنعتی دیگر در استان فعال خواهد شد.
وی گفت: با بهره برداری از این شهرکها فقط کار احداث دو شهرک صنعتی در شهرستانهای ثلاث باباجانی و جوانرود باقی می ماند.
وی میزان اراضی شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه را دو هزار هکتار اعلام کرد و گفت: 825 هکتار از اراضی این شهرکها با 43 میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته خریداری شد.
وی افزود: در بخش فسخ قراردادهای راکد در سال گذشته 29 قرارداد که برنامه ای برای احداث واحد صنعتی نداشتند فسخ شد و در یک مورد هشت هکتار اراضی واگذاری نیز پس گرفته شد و در اختیار یک واحد صنعتی فعال قرار گرفت.
570/567/1139 شماره 037 ساعت 12:56 تمام
۰ نفر