۱۹ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6541256
T T
۰ نفر

معاون بنیاد مسکن کشور:

۱۹ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6541256
معاون بنیاد مسکن کشور: طرح تحول اقتصادی هیچ تاثیر سوئی در تولید مسکن کشور نداشته است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/19 اقتصاد.معاون.مسکن.شهری یزد-معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: اجرای طرح تحول اقتصادی و قانون هدفمندکردن یارانه ها هیچ تاثیر سویی بر ساخت و ساز مسکن در سطح کشور نداشته است .
محمدجواد حق شناسچهارشنبه شب در حاشیه سفر به مهریز یزد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با برنامه ریزی دقیق مسئولان دولت کریمه ، با اجرای طرح مهم تحول اقتصادی هیچ مشکلی در اجرای طرحهای ساخت و ساز مسکن در سطح کشور وجود ندارد .
وی اضافه کرد: همه طرحهای ساخت و ساز مسکن در مناطق شهری و روستایی و همچنین طرحهای عظیم مسکن مهرجوانان طبق برنامه با قدرت احداث می شود.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: با سیاستگذاریهای متولیان امور،در بخش تولید مسکن بیشتر بر مسکن مهر جوانان فعالیت ساخت و ساز صورت می گیرد.
حق شناس تاکید کرد:درساخت واحدهای مسکونی مسکن مهر جوانان، روال گذشته و قبل از اجرای طرح تحول اقتصادی حاکم است و اقداماتی برای کنترل قیمت مصالح ساختمانی پیش بینی شده است و بازار در آرامش به سر می برد.
وی گفت: دولت کریمه با عنایت به مطالعات انجام شده ، وعده داده است تا قیمت مسکن با جهش قیمتی مواجه نشود و این اتفاق هم تاکنون رخ داده است.
این مقام مسئول متذکر شد: بر اساس آنچه که تاکنون وجود داشته است ، برای مسکن مهر ابتدا باید فرد یک میلیون تومان برای آماده سازی زمین پرداخت کند و پس ازآن،مراحل ساخت و ساز آغاز می شود و درنهایت در مراحل بعد تسهیلات بانکی را اخذ کرده و سرانجام در مرحله نازک کاری باید بازهم مبلغی را پرداخت کند.
وی خاطر نشان کرد: در مجموع هر متقاضی این واحدها ، برای ساخت یک واحد مسکونی یکصد متری باید یکصد میلیون ریال آورده داشته باشد که با 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی که دریافت می کند ، واحد خود را بسازد.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهارداشت:براساس برآورد کارشناسی، دولت به این نتیجه رسید که با متری 300 هزار تومان این خانه ها ساخته شود.
حق شناس تصریح کرد: با اجرای قانون هدفمند کردن، تغییری در بخش تولید مسکن ایجاد نشده است که انتظار افزایش قیمت تولید خانه و در نتیجه افزایش تسهیلات بانکی را داشته باشیم.
وی گفت: دولت تمام تمهیدات لازم را در نظر گرفته و هنوز اتفاقی در این بخش رخ مهم و مورد نیاز مردم نداده است.
وی یادآور شد:آزادسازی نرخها در قالب اجرای طرح تحول اقتصادی و قانون هدفمندکردن یارانه ها تدریجی است به همین علت تاثیر چندانی بر روی قیمت تولید مسکن نمی گذارد.
وی خاطر نشان کرد: البته ممکن است در آینده تاثیراتی داشته باشد و اگر این اتفاق رخ دهد آن وقت تمهیدات لازم برای افزایش میزان تسهیلات ساخت خانه های مهر هم در سطح کشور پیش بینی خواهد شد.
حق شناس گفت: علیرغم اینکه بنیاد مسکن از بدو تاسیس تاکنون در تامین مسکن نیازمندان جامعه بویژه در شهرهای کوچک و روستاها نقش تعیین کننده ای داشته و پروژه های بسیاری در تامین مسکن گروههای مختلف جامعه اجرایی کرده است و حتی برخی از این پروژه ها با توجه به نیاز مسکن در بخشهای مربوطه ادامه دارد، با این حال با توجه به در خواست و نیاز دولت در تسریع بخشیدن به پروژه مسکن مهر در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت ، بنیاد مسکن ازسال گذشته در جهت همکاری با وزارت مسکن و شهرسازی برای ساخت مسکن مهر وارد میدان شده است .
وی گفت:اکنون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پروژه مسکن مهر بر اساس سهمیه سال 89 ، ساخت بالغ بر150 هزار و411 واحد مسکونی در قالب پروژه یک میلیون واحدی مسکن مهردر شهرهای زیر 25 هزار نفر متعهد شده است.
وی اظهار داشت: بیش از یکهزار و 50 شهر در سطح کشور به ثبت رسیده است که از این تعداد ، بیش از 837 شهر زیر 25 هزار جمعیت هستند. ک3 7536/1968 شماره 001 ساعت 09:09 تمام
۰ نفر