۴ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6540232
T T
۰ نفر
150 هزار دستگاه تراکتور فرسوده تا پنج سال آینده از رده خارج می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/04 اقتصاد.داخلی.کشاورزی.جایگزینی تراکتورهای فرسوده تبریز- معاون تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی از رده خارج ساختن150 هزار دستگاه تراکتور فرسوده تا پنج سال آینده در قالب اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و بسته حمایتی از بخش کشاورزی خبرداد.
مجید خلیلی خشنود روز چهارشنبه در آیین رونمایی ازمحصولات جدید شرکت تراکتورسازی تبریز با اعلام اینکه برای از رده خارج ساختن 15 هزار دستگاه تراکتور فرسوده در سال جاری دو هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است ، اظهارامیدواری کرد: سال آینده نیز 10 هزار میلیارد ریال برای این منظور تخصیص یابد.
وی، بر ضرورت کاهش مصرف سوخت و افزایش توان تراکتورهای تولید داخل تاکید کرد و گفت: آماده همکاری برای ارتقای خطوط تولید و استفاده از فناوری های جدید هستیم.
خشنود، توسعه مکانیزاسیون را در کنار استفاده از روش های نوین آبیاری از برنامه های اساسی جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: با توسعه مکانیزاسیون هزینه تولید در همه زیر بخش های کشاورزی کاهش می یابد.
وی با اشاره به اینکه دستیابی به ضریب مکانیزاسیون 05/1 درصد در بخش کشاورزی تا پایان برنامه پنجم توسعه برنامه ریزی شده است، گفت: 420 میلیارد ریال برای تجهیز شرکتهای خدمات رسان در بخش کشاورزی به منظور توسعه مکانیزاسیون اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: با اجرای طرح نوسازی ناوگان کشاورزی کشور بخش عمده ای از توان تولید شرکت تراکتورسازی تبریز برای جایگزینی تراکتورهای فرسوده اختصاص خواهد یافت.
7232/593/587 شماره 058 ساعت 17:56 تمام
۰ نفر