۱ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6540028
T T
۰ نفر

معاون شرکت راه آهن دولتی روسیه:

۱ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6540028
معاون شرکت راه آهن دولتی روسیه: روسیه علاقمند به توسعه همکاری ها با ایران است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/01 اقتصاد.ایران.روسیه.همکاری مشترک مسکو - معاون شرکت راه آهن دولتی روسیه با اشاره به دورنمای خوب همکاری های ایران و روسیه در عرصه حمل و نقل بویژه توسعه راهگذر بین المللی شمال -جنوب گفت: روسیه علاقمند به توسعه همکاری ها با ایران بویژه در زمینه شبکه های حمل و نقل و ریلی است .
آفتاندیل گورگیلادزه امروز (یکشنبه ) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو گفت: ایران شریک مهم و همسایه روسیه است و با توجه به عزم سران دو کشور برای توسعه همکاری ها در عرصه های مختلف بویژه اقتصادی و بازرگانی، باید زیرساخت های حمل و نقل میان دو کشور نیز توسعه یابد.
مقام روس همکاری دو کشور در عرصه حمل و نقل را دارای دورنمای خوب خواند و خاطرنشان کرد: ایران با سرعت توسعه می یابد و همکاری با طرف ایرانی شاخص مهمی است که بیانگر این واقعیت می باشد.
وی گفت: در راستای اجرای سیاست توسعه همکاری ها با ایران ، شرکت راه آهن دولتی روسیه تصمیم به مشارکت با ایران در احداث خط آهن رشت -آستارا بطول 160 کیلومتر گرفت.
معاون شرکت راه آهن روسیه خاطرنشان کرد: ایران، روسیه و آذربایجان برای اجرای این طرح مهم تفاهم نامه ای را امضا کردند که بر اساس آن سه کشور مرکز مشترکی برای احداث خط آهن رشت-آستارا تاسیس می کنند.
گورگیلادزه همچنین از توافق کشورش با طرف های ایرانی و آذربایجانی برای احداث خط آهن بطول حدود هشت کیلومتر در خاک آذربایجان که آن را به شهر آستارا می پیوندد، خبر داد.
وی خط آهن رشت-آستارا را طرح مهم خواند و گفت: این طرح بر همکاری ها در سطح منطقه ای با توجه به ظرفیت عظیم حمل و نقل ایران، روسیه و آذربایجان، تاثیر مهمی خواهد داشت.
وی افزود: بر اساس ارزیابی های اولیه اجرای این طرح بیش از 400 میلیون دلار هزینه در بر دارد.
معاون شرکت راه آهن روسیه در ادامه مصاحبه به اهمیت طرح راهگذر بین المللی شمال-جنوب در سطح منطقه ای اشاره و خاطرنشان کرد: این راهگذر کشورهای ایران، هند ، روسیه و کشورهای شمال اروپا را به یکدیگر متصل می کند.
وی با اشاره به برتری راهگذر شمال -جنوب بر مسیر کانال سوئز گفت: حمل محمولات از طریق این راهگذر به اروپا ، باعث کاهش هزینه ها و مدت زمان انتقال کالاها می شود.
اروپام1773**/2242 شماره 023 ساعت 12:14 تمام
۰ نفر