۲۵ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6539671
T T
۰ نفر

طرح ذغال سوز کردن نیروگاه برق زرند آغاز شد

۲۵ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6539671
طرح ذغال سوز کردن نیروگاه برق زرند آغاز شد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/25 اقتصاد.داخلی.نیروگاه کرمان _ برای نخستین بار در کشور طرح ذغال سوز کردن نیروگاه برق در زرند اجرا شد.
مدیرعامل شرکت تولید برق زرند در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بر همین اساس عملیات بهسازی، نوسازی و راه اندازی تجهیزات ذغالسوز از جمله اسیلبهای ذغال، نوارهای انتقال ذغال و همچنین مشعلهای ذغالسوز با اعتبار 100 میلیارد ریال آغاز شده است.
محمد رضا حیدری افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته تا دهه فجر سال آینده این طرح مورد بهره برداری قرار می گیرد .
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه ذغال سنگ یکی از منابع مهم و قدیمی تولید برق در دنیا شناخته شده است و همچنین این نیروگاه بواسطه وجود معادن ذغالسنگ منطقه با هدف استفاده از سوخت ذغال سنگ طراحی شده بود اما به دلایلی از سوخت ذغال سنگ استفاده نشده است.
وی گفت: بر همین اساس در پی سیاستهای وزارت نیرو و شرکت توانیر کار ذغال سوز کردن این نیروگاه برای اولین بار در کشور در دستور کار قرار گرفت .
مدیر عامل شرکت تولید برق زرند در ادامه گفت: در حال حاضر سوخت نیروگاه نفت کوره می باشد که از پالایشگاههای اصفهان و بندر عباس از طریق ریلی و کامیون انتقال می یابد و سالانه به طور متوسط 100 میلیون لیتر نفت کوره مصرف می شود.
حیدری افزود: با اجرای طرح ذغال سوز کردن واحد اول نیروگاه علاوه بر کاهش 50 درصدی مصرف سوخت نقش بسزایی در صرفه جویی مصرف سوخت و در رونق معادن ذغال سنگ منطقه دارد.
نیروگاه برق زرند نخستین نیروگاه حرارتی جنوب شرق کشور است که در سال 1352 با دو واحد 30 مگاواتی به بهره برداری رسیده است.ک/3 7434/2624 شماره 080 ساعت 18:32 تمام
۰ نفر