۲۵ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6539617
T T
۰ نفر

اخنصاصی/ رییس سازماندامپزشکی:

۲۵ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6539617
اخنصاصی/ رییس سازماندامپزشکی: بیماری گزارش شده دربرخی واحدهای مرغداری، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیست ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/25 اقتصاد.دامپزشکی.دستور تهران - رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیماری گزارش شده از برخی واحدهای مرغداری، آنفلوانزای حاد پرندگان نیست بلکه این واحدها با بیماری های تنفسی از جمله بیماری آنفلوانزای معمولی گیر هستند.
سید محسن دستور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: تاکنون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در هیچکدام از واحدهای مرغداری گزارش نشده و بیماری های مختلف تنفسی نظیر نیوکاسل، برونشیت، آنفلوانزای معمولی و لارنگو گزارش شده است.
وی در مورد اخباری مبنی بر اینکه بیماری مذکور در بیست روز اخیر در برخی مرغداری ها گزارش شده است، گفت: این بیماری تنها از بیست روز پیش شروع نشده، بلکه پیش از این نیز در برخی واحدها مشاهده شده بود.
معاون وزیر جهادکشاورزی شرایط آب و هوایی موجود را یکی از عوامل بروز این بیماری عنوان کرد و گفت: بیماری های تنفسی معمولا در شرایطی آب و هوایی که در حال حاضر کشور با آن مواجه است تشدید می شود.
به گفته دستور، انواع این بیماری ها در واحدها و شهرهای مختلف متفاوت است.
گفتنی است ستادی در وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با این بیماری ویروسی تشکیل شده ومقرر شده بخش مربوط به انسانی را وزارت بهداشت و مربوط به طیور را سازمان دامپزشکی کشور پیگیری کند.
گفتنی است در هفته های اخیر شایعاتی مبنی بر وجود ویروس بیماری آنفلوانزای طیور در برخی مرغداری های صنعتی شنیده شده است.
اقتصام 1319**9189** شماره 025 ساعت 12:30 تمام
۰ نفر