۹ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6538486
T T
۰ نفر

پیشنهاد جدید وزیر بازرگانی به اصناف /

۹ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6538486
پیشنهاد جدید وزیر بازرگانی به اصناف / با خروج کامل دولت از خرده فروشی ، همه امور تنظیم بازار در دست صنوف باشد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/09 اقتصاد.بازرگانی.غضنفری تهران - وزیر بازرگانی در آیین اعطای اعتبارنامه اعضای جدید شورای اصناف به آنها پیشنهاد داد تا با ورود کامل به مرحله خرده فروشی در بازار بر مبنای یک تقسیم کار ملی، دولت را در توسعه زیرساخت های تجاری یاری کنند.
به گزارش ایرنا از وزارت بازرگانی ، مهدی غنضفری در این نشست اظهار داشت : خوشبختانه جامعه اصناف به نقطه ای از قابلیت ها رسیده است که دولت می تواند با آنها تقسیم کار ملی را به نحو شایسته اجرا کند.
وی تصریح کرد: براساس این تقسیم کار، وزارت بازرگانی باید از حوزه خرده فروشی خارج گردد و تمام امور مربوط به این بخش به اصناف سپرده شود.
وزیر بازرگانی افزود: جامعه اصناف، اتحادیه های صنفی و شورای اصناف تمامی مسئولیت های تنظیم بازار را در شرایط عادی و ایام پرمصرف بپذیرند تا معاونت بازرگانی داخلی مجبور نباشد از طریق انعقاد قرارداد و تفاهم نامه دست به ذخیره سازی و یا تامین و توزیع بزند. اینها وظایفی است که حتما جامعه اصناف می توانند آن را بهتر انجام دهند.
غضنفری توضیح داد: براساس این دیدگاه، وظیفه اصلی وزارت بازرگانی برنامه ریزی برای توسعه و تقویت زیرساخت تجاری است.
به اعتقاد وزیر بازرگانی، بازگرداندن تمام عملیات خرده فروشی به صاحبان اصلی آن و پیگیری زیرساخت ها از جمله راهکارهای مناسب تنظیم بازار محسوب می شود.
وی از این تقسیم کار به عنوان جداسازی وظایف تصدی گری ازوظایف حاکمیتی نام برد و افزود: وزارت بازرگانی آماده است از همه امور مربوط به عملیات تجاری به طور کامل خارج شده و تنها برای توسعه زیرساخت های تجاری اقدام نماید و البته این کار را نیز با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی و تعاونی صورت خواهد داد.
وزیر بازرگانی در این نشست با تقدیر از تعامل نزدیک صنوف با دولت اظهار داشت: شورای اصناف، اتحادیه ها و مجامع صنفی و واحدهای خرده فروشی با ایفای نقش تاریخی خود همزمان با اجرای مرحله اصلی قانون هدفمندی یارانه ها، برگ درخشان و افتخارآمیز دیگری بر فعالیت های صنفی کشور افزودند.
غضنفری عنوان کرد: اگر تا به حال سابقه خدمات صادقانه اصناف در دوران دفاع مقدس پیوسته خاطره انگیز شده بود، اما در شرایط کنونی آنها در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها خوش درخشیدند و درهای جدیدی را بر فعالیت های خود در دوران شکوفایی انقلاب اسلامی گشودند.
وزیر بازرگانی با بیان اینکه به برکت مدیریت اصناف، صنوف نزد رییس جمهوری جایگاه رفیعی را از آن خود کرده اند، از قاسم نوده فراهانی، رییس شورای اصناف خواست تا تقدیر و تشکر دولت را به صنوف و مجامع صنفی اعلام کند.
وی ادامه داد: هم اکنون حسن اعتماد دولت به اصناف به گونه ای است که بدون هیچ مخاطره ای گفته می شود در دوران اجرای قانون هدفمندی و ایام پایانی سال آنها مسائل را حل می کنند.
غضنفری سپس گفت: اصناف با موضع گیری های صحیح و آگاهانه خود در شرایط گوناگون به عنوان سرمایه های بزرگ اجتماعی دولت را یاری کرده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان اظهارداشت: موقعیت ممتاز اصناف نسبت به سال های گذشته در مورد همه این عزیزان از نهاد شورای اصناف گرفته تا کلیه واحدهای صنفی و خرده فروشی، شکل گرفته است.
وزیر بازرگانی تاکید کرد: جامعه اصناف اعتقاد دارد اگر درصد ناچیزی از افراد خلاف مقررات عمل می کنند، خود آنها این تعداد اندک را از طریق سیستم های بازرسی شناسایی و با آنان برخورد می کنند.
به گفته وی این وضعیت خودپالایندگی در جامعه اصناف باعث می شود این رود خروشان همواره پاک و مومن باقی بماند و جریان تجارت خرده فروشی بر بستری شفاف به پیش رود.
سرعت فناوری، خلاقیت و سرعت پدیده های نوین بازرگانی بخش دیگری از سخنان غضنفری را دراین نشست دربر گرفت و تاکید کرد: اگر اصناف مجهز به این ابزارها نباشد ممکن است به تدریج ناچار شود نقش های اجتماعی خود را واگذار کنند.
یادآور می شود: هیات رییسه شورای اصناف ضمن دریافت اعتبار نامه دوره جدید فعالیت خود از وزیر بازرگانی، بر تداوم نقش آفرینی صنوف همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تاکید کردند.
اقتصام **1601** : شماره 001 ساعت 09:04 تمام
۰ نفر