۷ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6538433
T T
۰ نفر

رییس مجمع نمایندگان استان ایلام اعلام کرد

۷ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6538433
رییس مجمع نمایندگان استان ایلام اعلام کرد مخالفت تعداد زیادی ازنمایندگان مجلس با طرح استیضاح وزیر راه و ترابری ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/06 سیاسی.مجلس استیضاح بهبهانی وزیر راه.مجلس استیضاح بهبهانی وزیر راه عزتی تهران- رییس مجمع نمایندگان استان ایلام تاکید کرد که تعداد بسیاری از نمایندگان مجلس باطرح استیضاح حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری مخالف هستند.
به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا،علی عزتی با اشاره به تحصیلات بهبهانی گفت: وزیر راه و ترابری دارای دکترای تخصصی عمران با گرایش حمل و نقل و ترافیک از دانشگاه کینزول فلوریدا است.
وی یادآورشد:همه می دانند که وی از بدنه کاملا دانشگاهی و نخبه دانشگاه است و تنها وزیر متخصصی است که کتاب های آن در دانشگاه ها تدریس می شود.
این نماینده مجلس به عملکرد مثبت بهبهانی در بازدید از فرودگاه های کشور اشاره و این پرسش را مطرح کرد که کدام وزیر حاضر است از ساعت یک و نیم تا حدود 4 بامداد از فرودگاه بین المللی امام خمینی بازدید کند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار بگیرد؟ نماینده دهلران، دره شهر و آبدانان در خانه ملت ادامه داد:حمید بهبهانی که با بازدیدهای سرزده از فرودگاه و راه آهن و داد و فریاد بر سر مدیران که چرا به وظیفه خود به خوبی عمل نمی کنند، خود را مدیری نشان داد که آمده کار کند و در خدمت مردم باشد.
عزتی تصریح کرد که بهبهانی یکی از پرتلاش ترین وزرای دولت است که بیشترین حضور را در سر پروژه ها برای پیگیری های لازم داشته است.
این عضو کمیسیون تلفیق برنامه پنجم توسعه همچنین وجود 11 هزار پروژه فعال در وزارت راه و ترابری در سطح کشور را بی سابقه اعلام کرد.
وی افزود:درمدت 75 سال گذشته که از عمر تشکیل راه و ترابری می گذرد، یک هزار و 500 کیلومتر آزاد راه احداث شده اما طی دو سال و نیم گذشته، قرارداد احداث سه هزار کیلومتر آزاد راه منعقد شده است.
عزتی با بیان اینکه طی دو نیم سال گذشته دو برابر تمام طول عمر راه و ترابری،قرارداد آزاد راه منعقد شده است،گفت: دو آزاده راه در استان فارس، آزادراه بندرعباس ـ سیرجان، آزاد راه تبریز ـ بازرگان، آزادراه تهران ـ کرج (امتداد همت ) و... را از این جمله دانست.
این نماینده مجلس گفت: طرح احداث آزادراه شیراز ـ اصفهان حدود 40 سال قبل پی ریزی شده اما تا ابتدای انقلاب مطالعات محدودی انجام و از حدود 6 ماه قبل این پروژه وارد فاز اجرایی شده است.
رئیس مجمع نمایندگان ایلام ادادمه داد: آزادراه خرم آباد - پل زال قسمتی از بزرگراه آسیایی AH8 محسوب می شود که با 750 میلیارد تومان اعتبار در مدت چهار سال به بهره برداری رسید.
عزتی با طرح این پرسش که چطور مخالفان وزیر احداث این آزادراه و حذف جاده قبلی این مسیر صعب العبور که رانندگان ماشین های سنگین از آن به عنوان جاده مرگ یاد می کردند را نمی بینند، تصریح کرد: هموطنان زیادی در این محور ترانزیتی در سال های گذشته بر اثر حوادث دلخراش رانندگی جان خود را از دست دادند.
نماینده دهلران، دره شهر و آبدانان آغاز عملیات اجرایی تونل کبیرکوه طولانی ترین تونل کشور به طول چهار کیلومتر و 800 متر را هم از شاهکارهای بهبهانی در وزارت راه و ترابری دانست.
عزتی با طرح این پرسش که آیا با استیضاح می توان از بروز سوانح هوایی در کشور جلوگیری کرد، اظهار داشت: بالا بودن عمر ناوگان هوایی کشور بدلیل تحریم هایی است که آمریکا و متحدانش علیه ملت ایران اعمال می کنند و این مشکل با استیضاح وزیر وزیر راه رفع نمی شود.
این نماینده مجلس با اشاره به سانحه هواپیمای مسافربری در ارومیه، افزود: سقوط هواپیما در مجموعه ناوگان فرسوده ایران امری قابل پیش بینی و انتظار است و ریشه یابی علل فرسودگی ناوگان هوایی کشور و نیز مجموعه سامانه پروازی، فرودگاهی، ناوبری امری است که تنها وزارت راه و ترابری را نمی توان در آن عامل اصلی دانست.
به گفته وی،صنعت هوایی ربط مستقیمی با سیاست گذاری های کلان اقتصادی کشور و نیز رویکردهای سیاسی در روابط بین المللی دارد و به این لحاظ نمی توان انتظار داشت که وزارت راه و ترابری به تنهایی پاسخگوی همه ریشه ها و عوامل این معضل گریبانگیر باشد.
عزتی همچنین تاکید کرد: سانحه هوایی ارومیه نخستین سانحه نیست و مطمئنا آخرین سقوط هوایی هم نخواهد بود و نباید این قضیه را جناحی کرد زیرا از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ازحادثه مسیر مشهد-تهران در سال 59 و کشته شدن 128 نفر،سانحه سی -130 کهریزک که 80 کشته در سال 60 بر جای گذاشت، توپولوفی که در دهه 70 در تهران سقوط کرد و جان 134 نفر از هموطنانمان را گرفت و توپولوف دیگری که درسال 80 ، 119 نفر را در خرم آباد به کام مرگ برد تا 110 نفری که بر اثر سقوط سی-130 این بار در تهران جان خود را از دست دادند تا حادثه ارومیه و دهها حادثه هوایی دیگر در زمان مسئولیت وزرای مختلف راه و ترابری کشورمان بوده است.
عضو کمیسیون تلفیق برنامه پنجم مجلس با بیان اینکه سانحه هوایی ارومیه نه اولین و نه آخرین حادثه است، گفت: نمی توان به خاطر یک حادثه دلخراش هوایی وزیر راه را استیضاح کرد،چون ناوگان هوایی کشور دارای قدمت طولانی و بالا است و برای جلوگیری از اینگونه سوانح باید چاره اندیشی ویژه ای داشت این نماینده مجلس افزود:بیشتر نمایندگان مجلس با طرح استیضاح دکتر بهبهانی مخالفندو در جلسه روزسه شنبه مجلس با مخالفت با طرح استیضاح یکبار دیگر مهر تایید بر عملکرد این وزیر لایق خواهند زد.
سیام /1856*2023* شماره 001 ساعت 00:03 تمام
۰ نفر